چیپست اگزینوس 981 سامسونگ، گواهینامه SIG بلوتوث دریافت کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – نتایج گواهینامه SIG بلوتوث نشان می‌دهد که شرکت سامسونگ در حال ساخت پردازنده جدیدی به نام اگزینوس 981 است که از بلوتوث 5.2 پشتیبانی خواهد کرد. 

سامسونگ مدت‌هاست که در تلاش است تا گوشی‌های سری گلکسی S21 و S30 خود را در سال 2021 به بازار عرضه کند؛ اما هنوز از پردازنده ای که قرار است گوشی‌های جدید از آن قدرت بگیرند، رونمایی نکرده است. البته برخی از افشاگران معتقدند که پردازنده گوشی‌های پرچمدار نسل بعدی سامسونگ، اگزینوس 2100 خواهد بود. اما اکنون گواهینامه جدید بلوتوث نشان می‌دهد که اگزینوس جدیدی در راه است. 

بر اساس گزارش MySmartPrice، چیپست اگزینوس 981 در لیست گواهینامه SIG بلوتوث ظاهر شده است. در توضیحات این چیپست در لیست گواهینامه ذکر شده است که این اگزینوس می‌تواند با یک راه حل سازگار RF برای ایجاد بلوتوث و وای فای ترکیب شود و از بلوتوث 5.2 پشتیبانی می‌کند. 

علاوه بر این، اگر سامسونگ اگزینوس گفته شده را با استاندارد بلوتوث 5.2 رونمایی کند، نسبت به استانداردهای فعلی هر دو چیپست اگزینوس 980 و 990 اندکی ارتقا خواهد داشت. اگر به یاد داشته باشید، چیپست میان رده اگزینوس 980 دارای اولین مودم 5G یکپارچه این شرکت بود و توسط شرکت ویوو استفاده شد. از این رو، ممکن است سامسونگ بتواند اگزینوس 981 را به عنوان پردازنده میان رده دیگری در جایگاه بالاتری از اگزینوس 980 قرار دهد.

مدیر موسسه تحقیقات نیمه هادی چین سامسونگ اخیرا گفته است که این شرکت به زودی از چیپست 5 نانومتری اگزینوس 1080 جدید رونمایی خواهد کرد که احتمالا از آن، در تلفن های هوشمند میان رده استفاده شود. با این وجود باید منتظر اخبار بیشتر درباره این پردازنده باشیم. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر