تحسین منتقدان برای هاچبک برقی بائوجون E300

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سایک موتورز، یکی از غول‌های خودروسازی چین محسوب می‌شود. چهار گروه صنعتی، شامل فاو (FAW)، چانگان، دانگ فنگ و سایک موتورز، بیشترین تیراژ تولید خودرو و سودآوری حاصل از فروش وسایل نقلیه را در چین دارند. این برندها از گذشته همکاری بسیار خوبی با خودروسازان مطرح ژاپنی، امریکایی و اروپایی داشته‌اند و شرکت‌هایی با سرمایه‌گذاری مشترک تاسیس کرده‌اند.

یکی از زمینه‌های همکاری مشترک سایک موتورز چین و جنرال موتورز امریکا، ساخت خودروهای برقی برای بازار چین است. البته محصولات متنوعی از شورولت، کادیلاک و برند بیوک هم توسط این شرکت (SAIC-GM) در چین تولید می‌شوند که سالیانه، حدود ۲ میلیون دستگاه هستند. بائوجون (Baojun) هم، برندی لوکس و زیرمجموعه شرکت سایک جنرال موتورز است که از سال ۲۰۱۰ فعالیت می‌کند.

اولین محصول کامپکت برقی بائوجون، با کد E100 در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد. این خودرو دونفره و فاقد صندوق عقب، ۵۳۰۰ دلار قیمت داشت و شعاع حرکتی ۱۶۰ کیلومتر فراهم می‌کرد. حدود یک سال بعد، E200 به تولید انبوه رسید که از نظر ابعاد، متفاوت با E100 نبود اما چهره جذاب‌تر و شعاع حرکتی بیشتر (تا ۲۷۰ کیلومتر) داشت.

Baojun E300  بائوجون

اواسط سال ۲۰۲۰، بائوجون E300 رونمایی شد. این محصول، تفاوت‌های بسیاری با E200 و E100 داشت و تحسین منتقدان را برانگیخت. هاچبک شهری E300 پلاس، علاوه‌بر طراحی بدنه خاص با فضای بزرگ و چهره جذاب، مجهز به ۴ صندلی است که حمل سرنشینان بالغ و بلندقد را ممکن می‌کند. این خودرو، دو نسخه استاندارد (دو صندلی) و پلاس ( چهار صندلی) دارد که البته هردو، فاقد صندوق عقب هستند؛ اما می‌توان با جمع‌کردن صندلی‌های ردیف دوم در مدل پلاس، فضای بار داشت.

در فضای داخلی، سقف بلند با شیشه‌های وسیع، مهم‌ترین نکته مثبت E300 است. این شرایط، دید بسیار خوبی برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند. روی داشبورد، نمایشگر لمسی وجود ندارد و صرفا یک پنل دیجیتال تمام رنگی، روبروی راننده نصب شده است تا سیستم سرگرمی، ناوبری ماهواره‌ای و اطلاعات فنی را پوشش دهد. مهم‌ترین نکته منفی در کابین بائوجون E300، فضای نامناسب برای سرنشینان عقب است که البته با ابعاد و قیمت خودرو توجیح می‌شود؛ اما برای استفاده طولانی‌مدت، سخت و ناراحت‌کننده خواهد کرد.

بسیاری از امکانات الکترونیک در کابین E300، توسط شیائومی ساخته شده است. نمایشگر دیجیتال، رابط کاربری و اپلیکشن مخصوص مدیریت تجهیزات خودرو از طریق گوشی همراه، حاصل همکاری شائومی با سایک جنرال است.

بائوجون E300، دارای یک موتوبرقی با قدرت ۵۶ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن‌متر است که برای خودرویی شهری با وزن خالص ۹۲۰ تا ۱۰۵۲ کیلوگرم، کافی خواهد بود. نهایت سرعت این مدل، به ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و برای شارژ کامل باتری‌های ۳۹ کیلوات ساعتی خود، یک ساعت زمان احتیاج دارد.

از نظر امکانات ایمنی و رفاهی، E300 فراتر از خودروهای اقتصادی مرسوم در بازار چین به نظر می‌رسد. نمایشگر تمام رنگی پشت فرمان، دوربین پارک، ۱۲ حسگر ایمنی در سراسر بدنه، دستگیره‌های مخفی شونده، صندلی‌های اسپرت، تهویه مطبوع خودکار، سیستم انتقال نیرو به محور عقب و چرخ‌های ۱۳ اینچ، مهم‌ترین آپشن‌های موجود در این خودرو هستند.

Baojun E300  بائوجون

در بازار چین، E300 استاندارد با دو صندلی و طول بدنه ۲۶۲ سانتی‌متر، ۹,۷۰۰ دلار قیمت دارد. مدل پلاس با طول بدنه ۲/۹ متر و ظرفیت ۴ سرنشین هم، به قیمت ۱۰,۵۰۰ دلار فروخته می‌شود. مهم‌ترین رقیب E300، هانگوانگ مینی با قیمت ۴ هزار دلار است که البته توسط دیگر شرکت زیرمجموعه سایک موتورز به نام ولینگ (Wuling) تولید می‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر