نرم‌افزارهای جمع‌آوری‌کننده اطلاعات کودکان از گوگل پلی حذف شدند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
کمپانی گوگل آن دسته از نرم‌افزارهای کودک محور مشهور که با استفاده از فریم ورک خاصی به جمع‌آوری داده‌های کودکان می‌پرداختند را از گوگل پلی حذف کرد.
 
به گزارش تک تایمز و به نقل از  engadget، همیشه دوری کردن از نقض قوانین حریم خصوصی کودکان برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها چالش‌برانگیز بوده است. گزارش‌های به‌دست‌آمده در این رابطه حاکی از آن است که گوگل به‌تازگی نرم‌افزارهای Princess Salon، Number Coloring و Cats & Cosplay را از گوگل پلی حذف کرده است.
 
شورای بین‌المللی پاسخگویی دیجیتال  یا IDAC دریافت که سه نرم‌افزار کودکانه یاد شده سیستم‌های جمع‌آوری اطلاعات گوگل را نقض کرده‌اند و به همین دلیل باید از بازار نرم‌افزارهای گوگل حذف شوند. بااین‌حال دلیل این حذف استفاده از کد خاصی درون این نرم‌افزارها نبوده است بلکه فریم ورک اصلی نرم‌افزارهای یاد شده در این رابطه مقصر شناخته شده‌اند.
 
 
 
این نرم‌افزارها از فریم ورک های Unity، Appodeal و Umeng استفاده می‌کردند که نسخه‌های توسعه‌دهنده آن‌ها بر اساس گزارش‌ها به جمع‌آوری اطلاعات Android ID و Android Advertising ID می‌پرداختند. اگر نرم‌افزار Android Advertising ID را به همراه سایر داده‌های مداوم نظیر Android ID ارسال کند، احتمال ردیابی کاربران و نقض حریم خصوصی گوگل وجود خواهد داشت.
 
کوئنتین پالفری به‌عنوان رییس شورای بین‌المللی پاسخگویی دیجیتال   در رابطه با توانایی این شورا در تعیین میزان داده‌های جمع‌آوری شده از کودکان توسط این نرم‌افزارها اظهارنظر نکرد. علاوه بر این شواهد حاکی از آن است که نسخه‌های iOS نرم‌افزارهای یاد شده هیچ قانونی را نقض نکرده‌اند و درنتیجه می‌توانند روی این پلتفرم به کار خود ادامه بدهند.
 
گوگل در این رابطه اعلام کرد که هر زمان هر نرم‌افزار سیاست‌های این کمپانی را نقض کند، با آن برخورد خواهد شد. این نرم‌افزارها از طریق استفاده از کیت‌های توسعه‌دهندگانی که مورد تائید سرویس‌های کودک محور نبودند، قوانین این کمپانی را زیر پا گذاشتند. همچنین گوگل اظهار کرد که در تلاش است تا سایر نرم‌افزارهایی که از این طریق قوانین این کمپانی را نادیده گرفته‌اند را نیز یافته و از گوگل پلی حذف کند.
  بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر