حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

مدیاتک درحال توسعه دو تراشه ۵ نانومتری با کورتکس A78 است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بنا بر گزارش‌های رسیده، مدیاتک درحال‌توسعه دو تراشه ۵ یا ۶ نانومتری با نام‌های MT6839 و MT6891 است که از کورتکس A78 شرکت آرم (ARM) بهره می‌برند.

مدیاتک در سال‌های گذشته، عملکرد نه‌چندان درخشانی را از خود به نمایش گذاشته بود. این کمپانی نتوانسته بود با تراشه‌های پرچم‌دار شرکت‌های دیگر رقابت کند. حتی تراشه‌های میان-رده نیز عملکرد جالبی نداشتند. سال گذشته بود که مدیاتک توانست با معرفی تراشه گیمینگ هلیو G90T دوباره نام خود را مطرح کند. بعد از معرفی این تراشه قدرتمند، نگاه سازندگان دستگاه‌های هوشمند به این کمپانی تایوانی معطوف شد. امسال نیز، مدیاتک توانست با اضافه کردن قابلیت نسل ۵ تلفن همراه، دوباره موفق ظاهر شود. تراشه‌های این کمپانی با استفاده از تکنولوژی روز دنیا دارای قدرت بسیار زیاد، مدیریت مصرف انرژی و مهم‌تر از همه، قیمت پایین‌تری نسبت به اسنپدراگون ۷۶۵G هستند. این شرکت تایوانی برای رقابت با کوالکام، به‌سرعت تراشه‌های میان رده خود را به فناوری نسل ۵ مجهز کرد.

حالا لودهنده معروف چینی، دیجیتال چت استیشن (Digital Chat Station) اعلام کرده است که دو تراشه جدید این کمپانی با نام‌های MT6839 و MT6891 درحال‌توسعه هستند. این تراشه‌ها از کورتکس A78 استفاده می‌کنند. جالب آنکه تراشه دیمنسیتی +۱۰۰۰ (Dimensity 1000+) این شرکت از کورتکس A77 و فناوری ۷ نانومتری استفاده می‌کند. این به آن معناست که تراشه جدید هم قدرت بیشتر و هم مصرف انرژی پایین‌تری خواهد داشت. همچنین انتظار داریم که این دو تراشه به فناوری نسل ۵ مجهز شوند.

متأسفانه اطلاعات بیشتری در دسترس نیست. دیجیتال چت استیشن گفته است که این تراشه‌ها با سرعت بیشتری نسبت به سال گذشته درحال‌توسعه هستند. احتمالاً در هفته‌های آتی اطلاعات بیشتری خواهد رسید چراکه انتظار داریم تا پایان سال ۲۰۲۰ تراشه‌های جدید مدیاتک عرضه شوند. این شرکت به تولید تعداد زیادی تراشه جدید نیاز دارد چراکه هواوی مشتری همیشگی این برند است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر