اپل انتظار دارد فروش آیفون از سال گذشته بیشتر باشد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اپل در گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی اول سال مالی ۲۰۲۱ خود به هدف‌گذاری خاصی اشاره نکرده بود. دلیل این کار هم شیوع ویروس کرونا و پیش‌بینی‌نشدن بازار اعلام شده بود. بااین‌حال، مدیر ارشد مالی اپل به انتظارات کوپرتینیویی‌ها از فروش آیفون در سه‌ماهه‌ی اول سال مالی ۲۰۲۱ اشاره می‌کند.

اپل انتظار دارد که در سه‌ماهه‌ی اول سال مالی ۲۰۲۱ خود که تحت‌تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته، در ماه‌های نوامبر و دسامبر هم شرایطی مانند ماه اکتبر را تجربه کند. بااین‌حال، اپل انتظار دارد که بتواند در سه‌ماهه‌ی اول سال مالی ۲۰۲۱، تعداد بیشتری آیفون در‌مقایسه‌با همین بازه‌ی زمانی سال گذشته بفروشد. حتی مشخص شده که اپل انتظار دارد فروش دیگر محصولاتش هم با رشد دورقمی مواجه شود.

برای مقایسه بد نیست به آمار فروش اپل در سه‌ماهه‌ی اول سال مالی ۲۰۲۰ اشاره کنیم که این شرکت ۹۱٫۸ میلیارد دلار درآمد کسب کرد که نزدیک به ۲۲٫۲ میلیارد دلار آن سود بود. درادامه، می‌توانید درآمد بخش‌های مختلف اپل در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۰ را مشاهده کنید.

در ادامه بخوانید:

  • درآمد کسب‌شده از فروش آیفون: ۵۵٫۹۶ میلیارد دلار
  • درآمد کسب‌شده از فروش سرویس‌ها: ۱۲٫۷۲ میلیارد دلار
  • درآمد کسب‌شده از فروش مک: ۷٫۱۶ میلیارد دلار
  • درآمد کسب‌شده از فروش گجت‌های پوشیدنی و خانه و لوازم جانبی: ۱۰٫۰۱ میلیارد دلار
  • درآمد کسب‌شده از فروش آیپد: ۵٫۹۸ میلیارد دلار

البته امسال فروش آیفون ۱۲ روی درآمد اپل در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۱ تأثیر بیشتری می‌گذارد. آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو چهار هفته پس از شروع سه‌ماهه‌ی اول سال مالی ۲۰۲۱ اپل به بازار عرضه شدند و آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ پرو مکس هم هفت هفته بعد از شروع این سه‌ماهه دراختیار کاربران قرار می‌گیرند.

بااین‌حال، تیم کوک، مدیرعامل اپل، تأکید کرد که اطلاعات اولیه از فروش آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو به این موضوع اشاره می‌کنند که آیفون‌های جدید شروع موفقی را تجربه کرده‌اند.

اپل اولین‌بار چهار مدل آیفون جدید را هم‌زمان راهی بازار می‌کند. آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو مدتی پیش راهی بازار شدند و آیفون ۱۲ پرو مکس و آیفون ۱۲ مینی هم چندی بعد عرضه خواهند شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر