امکان برخورداری آیفون 12 از قابلیت مخفی فناوری شارژ معکوس

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
مدارک جدید به دست آمده از کمپانی اپل حاکی از آن است که احتمالا آیفون 12 از فناوری شارژ معکوس برخوردار خواهد شد.
 
به گزارش تک تایمز و به نقل از  engadget، آیفون 12 احتمالا از قابلیتی برخوردار است که تاکنون از دید افشاگران محفوظ مانده و آن هم امکان شارژ وسایل جانبی به‌صورت بی‌سیم با استفاده از این همراه هوشمند است. جرمی هوارتز از نشریه VentureBeat دریافت که کمپانی اپل در تائیدیه جدید FCC اظهار کرده است که مدل‌های آیفون 2020 از قابلیت شارژ WPT 360 کیلوهرتزی به‌منظور شارژ وسایل جانبی از قبیل وسایل جانبی احتمالی آینده اپل پشتیبانی می‌کنند.
 
این اطلاعات بسیار مبهم هستند اما تحلیلگران بر این باورند که احتمالا اظهارات یاد شده اپل به این معنی است که آیفون 12 احتمالا از قابلیت شارژ معکوس برخوردار است. به‌این‌ترتیب احتمال این وجود دارد که نسل‌های بعدی آیفون بتوانند وسایل جانبی این کمپانی از قبیل ایرپادها را شارژ کنند.
 
 
 
گزارش‌های به دست آمده از 9to5Mac حاکی از آن است که پیش‌ازاین نیز شایعه شده بود که فناوری شارژ بی‌سیم معکوس در آیفون 11 وجود خواهد داشت اما اپل آن را از نسخه نهایی برداشته است. اما به نظر می‌رسد که این کمپانی تصمیم گرفته است که این قابلیت را این بار روی همراه هوشمند جدید خود عرضه کند. بااین‌وجود تا زمان عرضه نسخه نهایی نمی‌توانیم به‌صورت صد در صد در رابطه با وجود این ویژگی نظر بدهیم.
 
بااین‌حال اگر آیفون 12 از این قابلیت بسیار کاربردی برخوردار شود تعجب نخواهیم کرد. تولیدکنندگان این روزها به عرضه فناوری شارژ معکوس برای همراه هوشمند خود روی آورده‌اند و آن را به‌عنوان روشی برای جلب خریدار می‌دانند. سامسونگ نیز این قابلیت را تحت عنوان Powershare در سال گذشته میلادی برای همراه‌های هوشمند گلکسی اس 10 عرضه کرد.
  بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر