خرید و فروش تویوتا لندکروز با خودرو ۴۵

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

 کمپانی ژاپنی تویوتا با کیفیت و دوام خودروهایی که تولید می‌کند میهمان همیشگی بسیاری از کشورهای پیشرو در صنعت خودروسازی جهان مانند آمریکا است. تویوتا لندکروز نیز یکی از محصولات این شرکت است که قدرتمندترین شاسی‌بلند  یا به عبارتی شاسی‌بلند دنیا با قدرت دو دیفرانسیل به حساب می‌آید. لندکروز از معدود شاسی بلندهای فول آپشنی است که علاوه بر قدرت فنی و بدنه و دوام و یکه تازی در جاده‌ها از ریزبینی‌های به جا و امکانات قابل‌توجه‌ای برای ممکن کردن رفاه سرنشینان بهره‌مند است.

نگاهی به تویوتا لندکروز

قدرت و جدیت از دو شاخصه اصلی است که از چهره تویوتا لندکروز می‌بارد. چراغ‌های جلو مستطیلی شکل آن با دو لامپ LED و دی لایت و چراغ‌های راهنما که در گوشه خود جا داده است تنها یک پیام به‌همراه دارد و آن هم حرکت است. دو مه شکن نیز چند سانتی‌متر پایین‌تر از چراغ‌های این خودرو به کار رفته است که از نور رسانی بالایی برخوردار است. جلو پنجره زیبایی دارد؛ جلو پنجره این خودرو از سه پره تشکیل شده است که در میان هر کدام از این پره‌ها، خطی مشکی باریکی قرار گرفته که زینت آن به حساب می‌آیند و در آن میان لوگو تویوتا نیز با طرح کرومی به چشم می‌خورد.

کاپوت تویوتا لندکروز با تمام سادگی‌اش انحناها و برآمدگی‌هایی دارد که ساختنش تنها به دست شرکتی مانند تویوتا انجام پذیر است. در‌های این خودرو با ظرافت بسیار بالایی طراحی شده است. از چرخ جلو خودرو تا جایی که در عقب منتهی به چرخ عقب می‌شود، تو رفتگی در قسمت پایین در‌ها قرار گرفته است که هم جای مناسبی را برای پارکابی‌های خودرو فراهم می‌آورد و هم به‌طور هنرمندانه‌ای شکل اتومبیل را از یکدستی و خشکی درمی‎آورد. آینه‌های جانبی تویوتا لندکروز هم به‌صورت تاشو است و هم چراغ راهنما دارد. باربند فابریکی هم روی سقف این اتومبیل تعبیه شده است که باعث می‌شود کار بارگیری یک شاسی‌بلند به خوبی انجام شود. چراغ‌های عقب لندکروز نیز به‌صورت برآمده و مستطیلی شکل نقش چراغ‌ ترمز و راهنما را ایفا می‌کند. رینگ‌های با جنس آلیاژ 18 اینچی این خودرو با طرحی زیبا نشان از قدرتمند بودن این خودرو در تمام مسیرها را به مخاطب القا می‌کند.

سواری تویوتا لندکروز، قالیچه سلیمانی امن‌تر!

همان‌طور که اشاره کردیم تویوتا لندکروز جز معدود شاسی بلندهایی است که تمام امکانات لازم را با آپشن‌هایی که هیچ کس از یک شاسی‌بلند انتظار ندارد را فراهم کرده است. البته شاید این امکانات و آپشن ها را کمتر در برادر نه چندان کوچک‌ترش یعنی تویوتا پرادو نیز بتوان یافت. اما به‌طور کلی کابین لندکروزر 3 ردیف صندلی دارد که البته می‌توان ردیف سوم آن را خواباند و جای بیش‌تری به‌عنوان صندوق عقب فراهم کرد. در اطراف این خودرو حسگرهایی نصب شده است که کار پارک کردن در کم‌ترین مکان‌های ممکن را فراهم می‌آورد و از طرفی، به دلیل ارتفاع بلند ماشین، این سنسورها از برخورد اتومبیل با موانعی کوتاه و البته آسیب رسان جلوگیری می‌کنند. از آن جایی که این خودرو با دیفرانسیل طراحی شده است، پس رانندگی و تسلط آن بسیار راحت و روان است اما با این همه سیستم تعلیق نیز (Kinetic Dynamic) هم در این ماشین وجود دارد که در بدترین مسیرها شما را یاری می‌کند.

تهویه مطبوع نیز در این خودرو متمایز از تهویه مطبوع در خودروهای دیگر است. کار تهویه در تویوتا لندکروز به‌صورت چهار کاناله است و به خاطر فضای جادار آن لازم است که گردش هوا در تمام نقاط آن انجام شود که این عمل با تمام دقت انجام می‌شود. صندلی‌های جلو این خودرو سیستم گرمایش دارند و بدون استفاده از باد گرم در ارگونومی مناسب صندلی‌ها فیلترهای گرمایشی نصب شده است. البته علاوه بر صندلی‌های ردیف سوم، صندلی‌های ردیف دوم نیز قابلیت تاشوندگی نیز دارند. از روکش صندلی‌های این خودرو غافل نشویم که همگی دارای روکش چرمی بادوامی هستند. از بادوام بودن گفتیم و جا دارد به این نکته اشاره کنیم که دوام این خودرو را می‌توان از داشبورد آن فهمید؛ از آن جایی که داشبورد در نزدیکی جلوبندی ماشین قرار دارد، کارکرد اتومبیل‌های دست چندم را از خمودگی داشبورد می‌توان فهمید که البته این مورد در اتومبیل‌های تویوتا وجود ندارد. اگر یک تویوتا لندکروز کارکرده را با نسخه صفر آن مقایسه کنید متوجه هیچ افتادگی در آن نخواهید شد.

سیستم اطلاعات سرگرمی نیز در این خودرو محیا است؛ صفحه‌نمایش 9 اینچی این خودرو تمام سیستم‌های عامل را مانند سیستم تهویه مطبوع، سیستم کروز کنترل، نویگشین به شما نشان می‌دهد و البته با ارائه اطلاعات سرگرمی راه سفر را برای شما کوتاه می‌کند. صفحه نمایشگر تویوتا لندکروز هم بلوتوث دارد و هم دوربین عقب برای اطلاع پیدا کردن از آن چه که پشت سر خودرو در حال رخ دادن است. در ضمن، راننده بدون استفاده از کلید می‌تواند با استفاده از کلید استارت، ماشین را روشن کند. البته جدا از دوربین عقب دو دوربین نیز علاوه بر سنسورها در طرفین در خودرو نصب شده است.

سطح ایمنی تویوتا لندکروز بسیار بالا است؛ این خودرو با کسب استانداردهای بین‌المللی توانسته در رتبه بالایی ازلحاظ ضریب ایمنی قرار بگیرد. این اتومبیل حتی هشدار خروج از خط هم دارد. در تویوتا لندکروز نه‌تنها سرنشینان جلو از کیسه هوا بهره‌مند هستند بلکه تقریبا در تمام نقاط این خودرو کیسه هوا تعبیه شده است.

مشخصات فنی لندکروز، قدرتی ملموس دراختیار

موتور 5.7 لیتری و با طراحی 2018 در تویوتا لندکروز بیش از هر مزیت فنی دیگری باعث قدرتمند بودن این خودرو شده است. این موتور باعث می‌شود تا این لندکروز بتواند تا سه هزار و هفتصد کیلوگرم را بکسل کند و همچنان در حالت باثباتی به مسیر خود ادامه دهد. جعبه‌دنده 6 دنده خودکار تیپ ترونیک به شتاب 0 تا 100 در عرض 8.5 ثانیه کمک می‌کند. حداکثر شتاب این خودرو به 200 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. طول و عرض و ارتفاع لندکروز به ترتیب 4950، 1960 و 1864 میلی متر است. فاصله بین دو محور 2850 میلی متر است. گشتاور این خودرو 445 نیوتن‌متر و 3400 دور در دقیقه است. 284 اسب‌بخار قدرت این خودرو است. تنفس موتور 8 سیلندر لندکروز طبیعی است و همان‌طور که قبلا اشاره کردیم این خودرو دو دیفرانسیل است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 14.4 لیتر در هر صد کیلومتر است. حجم باک آن نیز به 93 لیتر می‌رسد. استاندارد آلایندگی یورو 4 نیز از آن این اتومبیل شده است.

بازار تویوتا لندکروز در بین شاسی‌بلند های بزرگ سایز ایران

از آنجاییکه در بین شاسی‌بلند‌های بزرگ سایز در ایران تنوع رقبای بازار جهانی تویوتا مانند نیسان پاترول، کادیلاک اسکالید، شورولت تاهو و غیره وجود ندارند و تنها لکسوس LX570 در برابر تویوتا لندکروز حضور دارد که البته اختلاف قیمت بسیار زیاد هم رقابت آن‌ها را کمرنگ کرده و لکسوس همچنان لوکس باقی می ماند، می‌توان تویوتا لندکروز را تنها شاسی‌بلند بزرگ سایز محبوب بازار دانست. این یکه تازی و البته کیفیت و قدرت مناسب لندکروز هوادارانش را بیش‌ازپیش هم به‌خصوص بعد از توقف واردات لندکروز به آن علاقه‌مند و ترغیب به خرید و فروش تویوتا لندکروز مخصوصا در مدل‌های کارکرده و مدل‌های سال‌های قبل از 2019 کرده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر