گوشی Mi 10 اولترا شیائومی از شارژ 120 وات پشتیبانی نمی کند؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – بررسی های اخیر نشان می دهند که باتری Mi 10 اولترا شیائومی بر خلاف انتظار، قادر به پشتیبانی از شارژ 120 وات نیست و گوشی را با قدرت 80 وات شارژ می کند.

گوشی Mi 10 اولترا شیائومی جزو معدود دستگاه هایی است که به فناوری Quick Charge 5 مجهز شده و از قابلیت شارژ 120 وات نیز پشتیبانی می کند. این گوشی بر خلاف محصولات مشابه، همراه با یک شارژر گالیوم نیترید 120 واتی به بازار عرضه می شود و خریدار می تواند به محض دریافت گوشی از فناوری شارژ فوق سریع بهره مند گردد.

اعضای تیم Android Authority اخیرا آزمایش هایی را روی می 10 اولترا انجام داده اند که نتیجه آن با تبلغات ارائه شده از سوی شیائومی قدری متفاوت است. ظاهرا این محصول به هیچ عنوان قادر به پشتیبانی از شارژ 120 وات نیست و قدرت شارژ آن در حالت کلی به 80 وات می رسد. البته ناگفته نماند که باتری Mi 10 Ultra همچنان عملکرد بهتری نسبت به محصولات مشابه دارد.

طبق این آزمایش، قدرت شارژ دستگاه در لحظات اولیه اتصال به منبع، حدودا 92.3 وات است. این رقم سپس به 86.4 وات کاهش یافته و بعد از مدتی به 80.1 وات می رسد. بدین ترتیب تنها 21 دقیقه طول می کشد تا دستگاه به طور کامل شارژ شود. اعضای تیم در آزمایشی دیگر گوشی را به یک آدابتور 18 واتی متصل کردند که در این حالت شارژ کامل دستگاه 68 دقیقه به طول انجامیده است.  

علاوه بر قدرت شارژ، دمای باتری دستگاه نیز حین آزمایش اندازه گیری شده است. در حالت شارژ 80 وات دمای باتری به 43.8 درجه سلسیوس رسیده که اندکی از حالت ایده آل یعنی 40 درجه سلسیوس بالاتر است. البته میزان حرارت دستگاه بعد از رسیدن به شارژ 70 درصد به طور چشمگیری کاهش می یابد. جالب آنکه اگر یک اسمارت فون قادر به شارژ 120 وات باشد دمای باتری آن از این هم بالاتر می رود. گوشی Mi 10 اولترا در حالت شارژ 50 وات نیز مورد بررسی قرار گرفته که به موجب آن باتری طی 29 دقیقه شارژ شده و دمای آن تا 39.1 درجه سلسیوس بالا رفته است.

همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم، گوشی جدید شیائومی در مقایسه با محصولات هم رده خود عملکرد خارق العاده ای دارد و بسیار سریع شارژ می شود. اما قدرت شارژ 80 واتی دستگاه اندکی هواداران را آزرده خاطر کرده است؛ چراکه طبق تبلیغات ارائه شده از سوی شرکت، این عدد باید 120 وات باشد!

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر