کانن احتمالا سال آینده دوربین EOS R با حسگر APS-C عرضه می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شایعه‌های مربوط به کانن در چند هفته‌ی اخیر بیشتر شده‌اند و اکثر شایعه‌ها این موضوع را بررسی می‌کنند که آیا این شرکت قصد دارد مدلی از دوربین EOS R را با حسگرِ کراپ معرفی و به بازار عرضه کند یا خیر. برخی از افشاگران پاسخ مثبت داده‌‌اند و برخی دیگر گفته‌اند امکان ندارد کانن مدل کراپ ‌حسگر EOS R را عرضه کند. اخیرا منبعی مطمئن تأیید کرده است که دوربین یادشده در دست ساخت است و در سال آینده‌ی میلادی به بازار عرضه می‌شود. ناگفته نماند کانن این خبر را هنوز رسما تأیید نکرده است.

گزارش جدید را نخستین‌بار رسانه‌ی کانن‌رومرز منتشر کرد و در آن از عرضه‌ی دوربین APS-C مانت RF کانن خبر داد. منابع وب‌سایت کانن‌رومرز ادعا کرده‌اند تاریخ عرضه‌ی این دوربین برای نیمه‌ی دوم ۲۰۲۱ تعیین شده است و هنوز ماه‌ها تا آن زمان فاصله داریم. البته قرار نیست دوربین جدید کانن لنز RF-S داشته باشد.

گزارش جدید می‌گوید دوربین APS-C مانت RF قرار است کوچک‌ترین دوربین خانواده‌ی Canon EOS R باشد (حتی کوچک‌تر از EOS RP) و ویژه‌ی عکاسان و فیلم‌برداران مسابقات ورزشی به بازار عرضه شود. این یعنی به‌احتمال زیاد، دوربین کانن سیستم عکس‌برداری متوالی بسیار پرسرعت و قابلیت ضبط ویدئو با نرخ فریم چشمگیر و فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel AF II خواهد داشت. منابع کانن‌رومرز تأیید کرده‌اند که دوربین جدید کانن از سیستم فوکوس خودکار مذکور استفاده می‌کند. 

آنچه تاکنون شنیده‌ایم، ذهن ما را به‌سمت دوربین‌های بدون آینه‌ی سری 7D می‌برد. این دوربین جدید رقیب Nikon D500 و Pentax K-3 Mark III خواهد بود. گفتنی است دوربین دومی هنوز به بازار عرضه نشده است.

مقاله‌ی مرتبط:

شایعه‌ی جدید به‌خوبی نشان می‌دهد که کانن قصد دارد همواره برندهای EOS M و EOS R را از یکدیگر جدا نگه دارد و محصولات پرچم‌دار APS-C را با مانت RF و سایر محصولات را در قالب خانواده‌ی EOS M عرضه کند. 

دیدگاه شما کاربران تک تایمز درباره‌ی دوربین معرفی‌نشده‌ی کانن چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر