نتایج بنچمارک گیمینگ تراشه سری 5000 رایزن مشخص شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – طبق بنچمارک گیمینگ جدید، تراشه های سری 5000 رایزن می توانند تراشه پرچم دار i9-10900K اینتل را در عناوین متعددی از بازی ها شکست دهند.  

همانطور که می دانید کمپانی AMD به تازگی از تراشه های سری 5000 رایزن رونمایی کرده است. محصول جدید شرکت، بهبود قابل ملاحظه در کارایی هسته ها را به رخ رقیب اصلی خود، یعنی اینتل کشیده و حالا نتایج نخستین بنچمارک های گیمینگ این تراشه نیز در فضای آنلاین منتشر شده اند. این بنچمارک حاکی از برتری تراشه های جدید رایزن است.

طبق گزارش جدید Technosport، یک کانال یوتیوب به نام Pichau به تازگی ویدیویی را آپلود کرده که بنچمارک پردازنده های رایزن سری 5000 را نمایش می دهد. آمارهای به دست آمده در این ویدیو، نخستین بنچمارک های گیمینگ واقعی برای تراشه های جدید بوده و بیانگر نتایج بسیار جالبی هستند. بنچمارک های گیمینگ نشان می دهند که عملکرد پردازنده های AMD جدید تقریبا در تمام بازی های موجود از جمله عناوین  AAA  و بازی های مشابه آن، به نسل فعلی پردازنده های پرچم دار اینتل غلبه می کند.

با اینکه تراشه های Ryzen 9 5900X نتایج عالی را از خود نشان داده اند، اما پردازنده های رایزن 5600X عملکرد بهتری را نسبت به این مدل به دست آورده اند. تراشه میان رده AMD می تواند پردازنده پرچم دار i9-10900K اینتل را در چندین عنوان بازی شکست دهد. نکته جالب توجه این است که بازی های معروف برای تراشه های اینتل، نظیر Counter Strike: Global Offensive، با کارایی بیشتری روی پردازنده های جدید رایزن اجرا می شوند (تا حدود 20 درصد).

لازم به ذکر است که Pachu در سنجش بنچمارک گیمینگ پردازنده های مختلف، از کارت گرافیکی GeForce RTX 3070 انویدیا استفاده کرده که هر بازی را با کیفیت تصویری 1080 پیکسل به اجرا در می آورد. در این میزان رزولوشن، CPU و کارایی هر یک از هسته ها جهت سنجش مد نظر قرار گرفته اند. بنابراین، اگر تراشه ارزان قیمت رایزن 5600X توانسته تراشه پرچم دار و مخصوص مشتری اینتل را شکست دهد، پس به احتمال زیاد می تواند به سایر تراشه های نسل دهم اینتل نیز غلبه کند. با این حال، علیرغم کارایی قابل ملاحظه تراشه های سری 5000 رایزن، بهتر است پیش از اظهار نظر قطعی، منتظر بنچمارک های بیشتری بمانیم.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر