ترکیب جذاب استایل ایتالیایی با قلب تپنده امریکایی؛ نگاهی به زاگاتو ایزو ریوولتا GTZ

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت ایتالیایی زاگاتو که سابقه طولانی در حوزه طراحی و تیونینگ خودرو دارد، در آگوست امسال از مدل ایزو ریوولتا GTZ رونمایی کرد. هرچند که اطلاعات زیادی پیرامون آن به بیرون منتشر نشده، به هر حال این محصول یک کوپه جذاب و هیجان‌انگیز است که از مدل‌های نمادین شرکت زاگاتو الگو برداری شده است.

مسئولان کمپانی زاگاتو اعلام کردند که نیروگاه این خودرو از شورولت کوروت به عاریت گرفته شده است. در حال حاضر نیز تحویل خودروها آغاز شده و اطلاعات بیشتری پیرامون آن به بیرون درز کرده است. پیشرانه کوروت به کار رفته در زاگاتو ایزو ریوولتا GTZ از نوع 6.2 لیتری v8 سوپرشارژ است که حدود 660 اسب بخار قدرت و 881 نیوتن متر گشتاور تولید کند. مسئولان زاگاتو ادعا می‌کنند خودروی تولیدی آنها می‌تواند ظرف مدت زمان 3.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

ناگفته نماند که در سال 1964 و 1965 نسل قدیمی ریوولتا GTZ توانست مسابقات لمن ۲۴ ساعته را در کلاس خود را با پیروزی پشت سر بگذارد. وزن خودرو به لطف استفاده از فیبر کربن در بدنه به حدی قابل ملاحظه کاهش یافته است. بخش‌های درون کابین نظیر صندلی‌ها، کنسول میانی و درها با روکش‌های چرمی پوشش داده شده‌اند، هر چند که هنوز تصاویر دقیق آن به بیرون درز نکرده است.

شرکت زاگاتو تنها ۱۹ دستگاه از مدل ایزو ریوولتا GTZ را تولید خواهد کرد که تاکنون 9 عدد از آنها پیش فروش شده است. ناگفته نماند که پیش از این یک مدل کامپیوتری گرافیکی از ایزو ریوولتا GTZ در بازی گرند توریسمو به نمایش گذاشته شده بود. قیمت خودرو هنوز مشخص نیست اما با در نظر گرفتن بدنه فیبر کربن، پیشرانه قدرتمند و تولید محدود، قطعا زاگاتو ایزو ریوولتا GTZ محصولی ارزان‌قیمت نخواهد بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر