حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

نیسان ناوارا 2021 معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

به‌دلیلی نامعلوم، تعدادی از خودروهای مشهور و پرفروش نیسان در کشورهای مختلف با نام‌های متفاوت و ظاهر مختلف عرضه می‌شوند. این موضوع از حدود سال‌های ابتدایی قرن بیست‌و‌یکم برای وانت اندازه‌متوسط نیسان وجود داشته است. ناوارا محصولی ویژه‌ی آسیا، استرالیا، آمریکای‌لاتین و اروپا محسوب می‌شود؛ درحالی‌که مدل معادل آن با نام فرانتیر ویژه‌ی امریکا و کانادا است.

سری D از وانت‌های نیسان ابتدا در سال ۱۹۸۵ معرفی شد. این خودرو از نسل دوم با نام‌های ناوارا، فرانتیر، فیارا، تارانو، هاردبوی و چندین اسم دیگر به بازارهای سراسر جهان رسید و در ایران هم، پارس‌خودرو آن را با نام نیسان پیکاپ عرضه کرد. از سال ۲۰۱۴ تاکنون، نسل چهارم وانت‌های اندازه‌متوسط نیسان تولید می‌شوند. این خودرو آن‌چنان موفق بوده است که مرسدس بنز از آن برای ساخت کلاس X و رنو آلاسکان نیز استفاده کرد.

با گذشت بیش از ۶ سال، نیسان هنوز تصمیم به تغییر نسل و تحول در مدل ناوارا  نگرفته است؛ اما تغییرات چشمگیری در ظاهر و تجهیزات فنی این خودرو وجود دارد تا هماهنگ با نیاز بازار جهانی عرضه شود. برای سال ۲۰۲۱، ناوارا به چراغ‌های LED با کریستال‌های چهارگوش کوچک مجهز خواهد بود. مانند سال‌های قبل، جلوپنجره‌ی بزرگ با حالت مشبک همراه لوگو شرکت سازنده، مهم‌ترین وجه تمایز ناوارا با فرانتیر و جلوپنجره‌ی کروم آن است.

نیسان ناوارا 2021  Nissan navara  نمای کابین

مهم‌ترین نوآوری نیسان برای ناوارا ۲۰۲۱ ارائه‌ی مدل PRO-4X خواهد بود که امکانات متنوعی برای رانندگی در خارج جاده دارد. همچنین، سیستم تعلیق خودرو در تمامی مدل‌ها بهینه‌سازی‌هایی دارد تا تحمل وزن فضای بار را افزایش دهد. درپوش عقب و سپر انتهایی با جاپا (رکاب) نیز برای ورود‌و‌خروج راحت‌تر به قسمت بار تغییر کرده است.

نیسان ادعا می‌کند فرمان‌‌پذیری ناوارا ۲۰۲۱ در سرعت‌های کم بهتر از مدل‌های قبل خواهد بود. امکانات ایمنی شامل هشدار تصادف و ترمز خودکار و حسگر باران نیز به این خودرو اضافه شده است. چهار دوربین در پیرامون ناوارا نصب می‌شود تا دید ۳۶۰ درجه فراهم کند. دوربین ویژه برای دید جلو و کمک به رانندگی در مسیرهای سخت نیز در فهرست آپشن‌های انتخابی برای تجهیزات آفرود وجود دارد.

در فضای داخلی ناوارا ۲۰۲۱، تغییر چندانی درمقایسه‌با مدل‌های قبلی دیده نمی‌شود و همچنان طرح قدیمی نیسان با داشبورد پلاستیک فشرده و دکمه‌های متعدد ارائه خواهد شد. نمایشگر لمسی ۸ اینچ و پنل دیجیتال ۷ اینچ پشت فرمان امکانات سفارشی این خودرو هستند. صندلی‌های جدید نیز همراه‌با بهبود عایق‌کاری کابین، راحتی سرنشینان را افزایش خواهند داد.

نیسان ناوارا 2021  Nissan navara  نمای پشت

در بسیاری کشورها، ناوارا مجهز به پیشرانه‌ی ۲/۳ لیتری توربودیزل با قدرت ۱۶۳ اسب‌بخار و گشتاور ۴۲۵ نیوتن‌متر است. این پیکاپ ۱۲/۵ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوختش ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد. نیسان ناوارا با پیشرانه‌ی بنزینی ۲/۵ لیتر تنفس‌طبیعی نیز در بعضی مناطق جهان فروخته می‌شود. این مدل ۱۵۲ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۲ نیوتن‌متر گشتاور دارد.

نیسان ناوارا هم‌زمان در مکزیک، اسپانیا، آرژانتین و چین تولید می‌شود و قیمت حدودی‌اش ۲۶ هزار دلار است و با امکانات کامل سری PRO-4X تقریبا ۴۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر