ریزر بوک ۱۳ معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ریزر (Razer) برند ناشناخته‌ای درزمینهٔ لپ‌تاپ نیست. این شرکت سال‌ها مشغول ساخت لپ‌تاپ‌های آلومینیومی برای گیمر‌ها بوده و از چند سال پیش نیز علاقه‌مند به ساخت لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای با ظاهر زیبا و بدنه باریک شده است. ریز هنوز هم لپ‌تاپ‌های کوچک گیمینگ مثل Razer Blade Stealth 13 تولید می‌کند ولی لپ‌تاپی که به‌تازگی معرفی‌ شده، مناسب کاره‌ای حرفه‌ای و اداری است.

مشخصات ریزر بوک ۱۳

ریزر بوک ۱۳ (Razer BOOK 13) از آخرین نسل پردازنده‌های اینتل یعنی i5-1135G7 و i7-1165G7 نسل یازدهم استفاده می‌کند. هردوی این پردازنده‌ها به پردازنده گرافیکی اینتل یعنی آیریس ایکس‌ای (Iris Xe) مجهز شدند که در نوع خود بهترین به شمار می‌رود.

دو نوع کانفیگ رم وجود دارد. نمونه i5 با ۸ گیگابایت رم LPDDR4x و سرعت ۴۲۶۷ مگاهرتز و نمونه i7 با ۱۶ گیگابایت رم با همان نوع و سرعت عرضه می‌شود. باید توجه داشت که رم این لپ‌تاپ قابل ارتقاء نیست.

اما فضای ذخیره‌سازی قابل ارتقاء است. مدل i5 از ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD و نمونه i7 از ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD بهره می‌برد. می‌توانید در آینده فضای ذخیره‌سازی را به‌دلخواه خود بیشتر کنید.

صفحه‌نمایش نیز دچار تغییر شده و نسبت تصویر همیشگی ۱۶:۹ جایش را به نسبت تصویر مدرن‌تر ۱۶:۱۰ داده است. این نسبت تصویر فضای عمودی بیشتری در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. همچنین صفحه‌نمایش دارای رزولوشن‌های مختلف و قابلیت تاچ اسکرین در کانفیگ‌های مربوطه است. در جدول زیر اطلاعات تکمیلی نوشته‌ شده است.

ریزر بوک ۱۳ مدل i5 از قیمت ۱۱۹۹ دلار و مدل i7 از قیمت ۱۵۹۹ عرضه خواهد شد. این لپ‌تاپ در نوامبر ۲۰۲۰ از طریق سایت ریزر یا فروشنده‌های مجاز قابل‌خرید خواهد بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر