حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ایکس باکس سری اس ۳۶۴ گیگابایت حافظه‌ در دسترس دارد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

طبق اعلام مایکروسافت، کنسول ایکس‌باکس سری ایکس با قیمت ۴۹۹ دلار و ایکس‌باکس سری اس با قیمت ۲۹۹ دلار بیستم آبان در بازار جهانی عرضه می‌شود. حال باتوجه‌به اینکه ایکس‌باکس سری ایکس (Xbox Series X) و پلی‌استیشن ۵ (PlayStation 5) تنها یک هفته تا زمان عرضه فاصله دارند، بحث درباره‌ی کنسول‌های نسل بعدی مایکروسافت و سونی بیش از هر زمان دیگری داغ شده است.

مایکروسافت طبق شایعاتی که از زمان معرفی ایکس‌باکس سری ایکس شکل گرفت در حال کار روی کنسولی کوچک و اقتصادی و با اسم رمز لاکهارت بود؛ در نهایت ردموندی‌ها با فاش‌شدن کامل مشخصات و ظاهر کنسول جدید، شهریور ماه با رویکردی نوآورانه در توییتر از کنسول ارزان‌قیمت و اقتصادی خود به اسم ایکس‌باکس سری اس (Xbox Series S) رونمایی کرد.

شرکت مستقر در ردموند با ایکس‌باکس سری اس و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ی آن، کاربران با بودجه‌ی کم را هدف قرار داده است. به‌گفته‌ی یکی از کاربران ردیت، ایکس‌باکس سری اس تنها از ۳۶۴ گیگابایت از مجموع ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی SSD خود را برای نصب بازی و برنامه‌ها دراختیار کاربر می‌گذارد.

صاحب حساب‌ کاربری Uspead20 در ردیت می‌گوید اکس‌باکس سری اس را یک هفته زودتر تهیه کرده و برای اثبات آن نیز عکس‌هایی از کنسول جدید به اشتراک گذاشته است. او می‌گوید که ایکس‌باکس سری اس تنها ۳۶۴ گیگابایت از ۵۱۲ گیگابایت حافظه موجود را دراختیار کاربر قرار می‌دهد.

در ادامه بخوانید:

پیش‌تر، مشخص شده بود که پلی‌استیشن ۵ هم از مجموع ۸۲۵ گیگابایت SSD تنها ۶۶۴ گیگابایت آن را برای نصب بازی و برنامه‌ها دراختیار کاربر قرار می‌دهد و هچنین ایکس‌باکس سری ایکس نیز از ۱ ترابایت حافظه‌ی اسمی، تنها ۸۰۰ گیگابایت را دردسترس قرار می‌دهد‌.

باید توجه داشت کنسول‌های نسل جدید از قابلیتی به اسم Quick Resume استفاده می‌کنند که می‌تواند چندین بازی را در پس‌زمینه باز نگه دارد و بدین واسطه، سیستم‌عامل حافظه‌ی زیادی را برای این قابلیت رزرو می‌کند؛ البته خبر منتشر شده هنوز به‌صورت رسمی مورد تأیید مایکروسافت قرار نگرفته است و نمی‌توان به‌صورت قطعی در مورد آن اظهارنظر کرد.

ایکس‌باکس سری ایکس به‌همراه سری اس از هفته‌ی آینده ۲۰ آبان دراختیار کاربران و علاقه‌مندان به صنعت بازی‌های رایانه‌ای قرار خواهد گرفت.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر