برنده انتخابات 2020 آمریکا در فیسبوک و اینستاگرام اعلام خواهد شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

فیسبوک در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد نام برنده‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده‌ی آمریکا را در بخش بالایی اپلیکیشن اینستاگرام و فیسبوک اعلام کند؛ البته این نام تنها زمانی اعلام می‌شود که اکثر رسانه‌های معتبر آمریکایی روی یک نام اتفاق‌نظر داشته باشند.

تام رینولدز، نماینده‌ی فیسبوک، به خبرگزاری‌ها گفت فیسبوک همچنین پست‌های نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را که در پلتفرم‌هایش منتشر می‌شوند با برچسبی ویژه همراه می‌کند که حاوی لینک مستقیم به مرکز اطلاع‌رسانی رأی‌گیری آمریکا است.

رینولدز در ایمیل جدیدی که برای وب‌سایت ورج ارسال کرد، نوشت: «فیسبوک قصد دارد نام برنده‌ی انتخابات را به‌صورت نوتیفیکیشن در اینستاگرام و فیسبوک اعلام کند. متنی که در فیسبوک و اینستاگرام به‌نمایش درمی‌آید چنین قالبی دارد: برنده‌ی انتخابات مشخص شده: «نام نامزدِ برنده‌شده» برنده‌ی اعلام‌شده برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا است».

نوتیفیکیشن برنده انتخابات 2020 آمریکا در فیسبوک و اینستاگرام

همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید،‌ فیسبوک قصد دارد در بالای اپلیکیشن اینستاگرام و فیسبوک برنده‌ی انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را اعلام کند

تام رینولدز در ادامه‌ی ایمیل خود نوشت فیسبوک برای اعلام نتیجه‌ی انتخابات به نتایجی که خبرگزاری معتبر روئیترز اعلام می‌کند متکی می‌شود. فیسبوک همچنین از اطلاعاتی که رسانه‌هایی نظیر ABC News و CBS News و Fox News و NBC News و CNN و The Associated Press منتشر می‌کنند برای تشخیص زمان اعلام برنده‌ی انتخابات استفاده خواهد کرد.

چند روز است که انتخابات آمریکا آغاز شده و شمارش آراء پستی همچنان ادامه دارد و همین موضوع باعث شده شماری از منابع نتایجی غیردقیق برای انتخابات اعلام کنند. بستری که اینستاگرام و فیسبوک فراهم می‌کنند باعث می‌شود پخش شدن اخبار جعلی بسیار ساده باشد. رینولدز می‌گوید روز گذشته شمارش آراء پستی در چند ایالت مهم ادامه داشت و همین موضوع باعث پخش شدن برخی اخبار جعلی در فیسبوک شد.

فیسبوک اقدامات زیادی برای جلوگیری از پخش شدن اخبار جعلی مربوط به برنده انتخابات 2020 آمریکا انجام می‌دهد

رینولدز می‌گوید بسیاری از ادعاهایی که بر بستر فیسبوک مطرح می‌شوند از دقت کافی برخودار نیستند. در همین راستا فیسبوک قصد دارد اقداماتی اضافی و موقتی انجام دهد تا نگذارد که اخبار جعلی به دست افراد زیادی برسد.

یکی از اقدامات فیسبوک، پایین آوردن رتبه‌ی پست‌هایی است که سیستم‌هایش به‌عنوان پست‌های حاوی اطلاعات غلط شناسایی می‌کنند؛ با این کار، پست‌هایی که اطلاعات غلط دارند به افراد کمتری نشان داده خواهند شد. فیسبوک اقدامی مشابه برای ادعاهایی که رأی‌گیری را کم‌ارزش جلوه می‌دهند انجام خواهد داد. فیسبوک همچنین پخش ویدئوهای زنده‌ی مربوط به انتخابات را در پلتفرم خود محدود می‌کند. 

فیسبوک تا پیش از فرا رسیدن روز انتخابات آمریکا چندین بیانیه منتشر کرد و گفت قصد دارد برای جلوگیری از پخش شدن اخبار غلط درباره‌ی انتخابات، برخی اقدامات انجام دهد. سه‌شنبه‌ی گذشته تمامی تبلیغات سیاسی فیسبوک تا زمانی نامشخص به‌حالت تعلیق درآمدند. این شرکت همچنین تبلیغاتی را که برنده را به اشتباه مشخص کردند، مسدود کرد.

روز پنج‌شنبه، فیسبوک گروهی ۳۰۰٬۰۰۰ نفره با نام «دزدی را متوقف کنید» را از دسترس خارج کرد و گفت دلیل اصلی این کار، دریافت تماس‌هایی نگران‌کننده با محوریت خشونت ازسوی اعضای این گروه بوده است. به‌علاوه فیسبوک چندین هشتگ را که ادعاهایی بی‌اساس درباره‌ی تقلب در انتخابات آمریکا مطرح می‌کردند، مسدود کرد. 

نتایج انتخابات ایالات متحده‌ی آمریکا به‌زودی اعلام خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر