حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ریزر از لپ تاپ جدید ۱۳ اینچی خود رونمایی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت ریزر (با نشان تجاری RΛZΞR) یکی از معروف‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات گیمینگ از لپ‌تاپ Razer Book 13 با شعار «لپ‌تاپ با بهره‌وری بیش از حد متمرکز» و قیمت پایه‌ی ۱۱۹۹ دلار رونمایی کرد؛ لپ‌تاپی که فقط یک نسخه‌ی ظریف از سری لپ‌تاپ‌های Blade نیست و می‌توان آن را نخستین لپ‌تاپ غیرگیمینگ ریزر دانست.

در ادامه بخوانید:

تأکید ریزر در بهره‌وری بدان‌معنی است که ریزر بوک ۱۳ مجموعه‌ای متنوع از درگاه‌ها و ویژگی‌های جالب صفحه‌کلید در بطن خود دارد که می‌تواند روی تجربه‌ی کاربر اثر مثبت بگذارد. ریزر بوک ۱۳ همچنین نخستین لپ‌تاپی است که از گواهی Intel Evo بهره می‌برد.

Razer book 13

همان‌طور که از نام آن مشخص است، زیرربوک ۱۳ از صفحه‌نمایش ۱۳٫۴ اینچی IPS بهره می‌برد که در دو نسخه‌ی لمسی و غیر لمسی عرضه می‌شود؛ نسخه‌ی غیر لمسی آن با وضوح Full HD پلاس و پردازنده‌ی نسل یازدهمی اینتل Core i5-1135G7 حافظه‌ی ۲۵۰ گیگابایتی، ۸ گیگابایت رم و قیمت ۱۲۰۰ دلار دردسترس است؛ درحالی‌که مدل‌ لمسی، با نمایشگر ۲۴۰۰ × ۳۸۴۰ پیکسل، پردازنده‌ی Core i7-1165G همراه با ۵۱۲ گیگابایت حافظه از نوع SSD و ۱۶ گیگابایت رم با قیمت ۱۹۹۹ دلار دراختیار کاربران قرار می‌گیرد.

ریزر برای محافظت از صفحه‌ی لمسی ریزر بوک ۱۳ از گوریلا گلس (Gorilla Glass) شرکت کورنینگ استفاده می‌کند؛ درحالی‌که کاربر می‌تواند برای کاهش تابش نور، یک پوشش ضد انعکاس به آن اضافه کند. تمام نسخه‌های ریزر بوک ۱۳ از نمایشگری با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ برخوردار هستند؛ بدین‌ترتیب نمایشگر مرتفع ریزر بوک ۱۳ حاشیه‌‌ی قطور پایین در مدل‌های ۱۳ اینچی دیگر ریزر را از بین می‌برد و از سوی دیگر محتوای بیشتری را به‌صورت هم‌زمان به‌نمایش می‌گذارد.

Razer book 13

ریزر بوک ۱۳ یک وب‌کم با کیفیت 720p را در حاشیه‌های باریک خود جای داده است و به‌جای استفاده از حسگر اثر انگشت، از قابلیت تشخیص چهره‌ی ویندوز هلو (Windows Hello) مایکروسافت استفاده می‌کند. اولترابوک جدید ریزر دو پورت تاندربولت ۴ مبتنی‌بر USB-C، یک پورت USB-A، یک کارت‌خوان microSD، جک صوتی ۳٫۵ میلی‌متری و یک درگاه HDMI 2.0 در اختیار کاربر می‌گذارد.

لپ‌تاپ غیرگیمینگ ریزر قابلیت Razer Chroma را نیز در بطن خود دارد که به‌موجب آن کاربر می‌تواند نور پس‌زمینه‌ی کلیدهای کیبرد را به‌صورت جداگانه شخصی‌سازی کند. ریزر می‌گوید با شخصی‌سازی نور پس‌زمینه‌ی کلیدهای میان‌بر برای برنامه‌هایی مانند فتوشاپ می‌توان بهره‌وری را افزایش داد. در کنار صفحه‌کلید دو اسپیکر قرار دارد که از پیشرفت‌های صوتی THX مشابه سری ریزر بلید (Blade) استفاده می‌کند.

در ریزر بوک ۱۳، سیستم خنک‌کننده محفظه‌ی بخار وظیفه‌ی پایین‌ نگه‌داشتن دمای قطعات را برعهده دارد. این اولترابوک به‌لطف درگاه تاندربولت ۴ از گرافیک خارجی Core X (گرافیک اکسترنال ریزر) نیز پشتیبانی می‌کند؛ اگر به دنبال بازی‌های بسیار سنگین و قوی نیستید، نیازی به اتصال eGPU نخواهید داشت؛ زیرا ریزر بوک جدید از پردازنده نسل‌یازدهم Core i5 یا i7 اینتل و گرافیک Iris Xe بهره خواهد برد که قدرت مناسبی را در بازی‌های معمولی ارائه می‌دهد.

پارامتر / مدل  Razer book 13 Full HD+ Razer book 13 4K
پردازنده‌ی مرکزی (CPU) پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای نسل‌یازدهمی Core i5-1135G7 پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای نسل‌یازدهمی Core i7-1165G
پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) Intel Iris Xe integrated
No dedicated GPU
Intel Iris Xe integrated
No dedicated GPU
رم  ۸ گیگابایت از نوع LPDDR4 ۱۶ گیگابایت از نوع LPDDR4
حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۱۶ گیگابایت ازنوع NVMe SSD ۵۱۲ گیگابایت از نوع NVMe SSD
صفحه‌نمایش اندازه‌ی ۱۳٫۴ اینچ، وضوح ۱۲۰۰×۱۹۲۰ اندازه‌ی ۱۳٫۴ اینچ، وضوح ۲۴۰۰×۳۸۴۰ لمسی
وزن ۱٫۳۳ کیلوگرم ۱٫۴۰ کیلیوگرم
باتری ۵۵ وات‌ساعتی ۵۵ وات‌ساعتی
ابعاد ۱۵۱٫۱۵ در ۲۹۵٫۶ در ۱۹۸٫۵ میلی‌متر ۱۵۱٫۱۵ در۲۹۵٫۶ در ۱۹۸٫۵ میلی‌متر
قیمت پایه ۱،۱۹۹٫۹۹ دلار ۱،۹۹۹٫۹۹ دلار

ریزر بوک ۱۳ در دو نسخه با رم ۸ و ۱۶ گیگابایت رم به‌فروش می‌رسد؛ بنابراین انتظار می‌رود عملکرد چندوظیفگی (MultiTasking) دستگاه مناسب باشد؛ افرادی هم که به فضای ذخیره‌سازی بیشتری احتیاج دارند ریزر، حافظه‌ی ۵۱۲ گیگابایت تا ۲ ترابایت را در نظر گرفته است.

ریزر بوک ۱۳ گواهی Evo اینتل را دریافت کرده است؛ بدین‌مفهوم که محصول جدید ریزر روی کاغذ می‌تواند تا ۱۴ ساعت شارژدهی داشته باشد، با ۳۰ دقیقه شارژ، حداکثر ۴ ساعت کاربر را همراهی کند و ویژگی‌هایی مانند آماده به کار شدن سریع سیستم را در اختیار کاربر بگذارد.

قطعات ریزر بوک ۱۳ در بدنه‌ی آلومینیومی تراش‌خورده‌ با پوشش سفید آنودایز شده قرار گرفته‌اند؛ این لپ‌تاپ صرفا با رنگ «سفید جیوه‌ای» در دسترس خواهد بود.

ریزر بوک ۱۳ از امروز با قیمت ۱۱۹۹ دلار برای پیش‌خرید در دسترس قرار دارد و عرضه‌ی آن نیز اواخر ماه جاری میلادی آغاز می‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر