نمونه اولیه گوشی اوپو مجهز به دوربین زیر نمایشگر بار دیگر فاش شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت اوپو در دسامبر سال گذشته میلادی و در جریان کنفرانس تکنولوژی آینده ۲۰۱۹ که در شنزن چین برگزار شد، برای نخستین بار، نمونه اولیه فناوری دوربین زیر نمایشگر گوشی را به نمایش گذاشت. نمونه اولیه‌ای که فاش شده است، نشان می‌دهد گوشی در دست ساخت جدید Oppo به تکنولوژی دوربین زیر نمایشگر مجهز خواهد بود.

تکنولوژی دوربین زیر نمایشگر، نخستین بار توسط شرکت ZTE و در گوشی Axon 20 5G مورد استفاده قرار گرفت؛ این دستگاه چند ماه پیش به صورت رسمی معرفی شد. این گوشی میان رده، مدلی طراحی شده به منظور تست این فناوری است. البته بازخوردهای این دستگاه آنچنان مطلوب نبود چراکه کیفیت دوربین سلفی پایین‌تر از حد انتظارات بود. اوپو ظاهراً قصد دارد روی این مورد از دستگاه در دست تولید خود کار کند و توجه زیادی به کیفیت دوربین سلفی دارد.

این دستگاه از طراحی تمام صفحه و بدون هرگونه بریدگی همراه با دوربین تعبیه شده در زیر نمایشگر بهره می‌برد. هنوز طراحی قسمت پشتی این گوشی هوشمند نشان داده نشده ولی پتنتی که مدتی پیش توسط اوپو به ثبت رسید، نشان می‌دهد که دوربین چندگانه پشتی دستگاه به صورت دایره‌ای طراحی شده است. در حال حاضر، تنها مدل از گوشی های هوشمند اوپو که از چنین طراحی دوربین عقب برخوردار است، سری Ace 2 این شرکت است. بنابراین، شاید گوشی مورد بحث با نام Oppo Ace 3 روانه بازار شود.

شیائومی یکی دیگر از شرکت‌هایی‌ست که در حال کار روی گوشی هوشمند جدیدی با دوربین زیر نمایشگر است. بنابراین، ممکن است سال آینده میلادی، شاهد گوشی های متعددی باشیم که دوربین سلفی آن‌ها زیر نمایشگر قرار گرفته است و هیچ بریدگی روی صفحه نمایش آن‌ها تعبیه نشده باشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر