گوشی مرموز شیائومی با چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ در Geekbench دیده شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گفته می‌شود شرکت کوالکام چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ را در سه‌شنبه ۱۱ آذر (۱ دسامبر) معرفی خواهد کرد. ویژگی‌های این چیپست قبلاً فاش شده است. حالا بنچمارکی از یک دستگاه شیائومی در گیکبنچ (Geekbench) منتشر شده است که احتمالاً می ۱۱ خواهد بود.

طبق گزارش dealntech دستگاهی از شیائومی با کد M2012K11C در گیکبنچ منتشر شده است. نام مادربورد Haydn است. با بررسی سورس کدهای این بنچمارک مشخص شد که این دستگاه از چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ استفاده می‌کند. این موضوع ازآنجا مشخص شد که پردازنده موجود با اطلاعات فاش شده اسنپدراگون ۸۷۵ برابری می‌کند. اطلاعات پردازنده شامل هسته‌های ۱٫۸، ۲٫۴۲ و ۲٫۸۴ گیگاهرتزی است.

قبلاً منبع دیجیتال چت استیشن (Digital Chat Station) در ویبو (Weibo) گفته بود که مشخصات اسنپدراگون ۸۷۵ به شکل زیر خواهد بود:

یک هسته Cortex-X1 با فرکانس ۲٫۸۴ گیگاهرتز

سه هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۴۲ گیگاهرتز

چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز

همچنین گفته می‌شود که پردازنده گرافیکی این چیپست ادرنو ۶۶۰ خواهد بود. این موضوع در سورس کد منتشرشده نیز یافت می‌شود. همچنین، بنچمارک منتشرشده نشان می‌دهد که دستگاه موردنظر از اندروید ۱۱ پشتیبانی می‌کند، ۵٫۰۲ گیگابایت رم دارد و امتیاز تک هسته و چند هسته پردازنده به ترتیب ۱۱۰۵ و ۳۵۱۲ است. احتمالاً بهبودهایی را نسبت به اسنپدراگون ۸۶۵ شاهد هستیم ولی درهرصورت باید تا معرفی این چیپست صبر کنیم.

ممکن است این بنچمارک برای یک نسخه آزمایشی می ۱۱ باشد. قبلاً نیز گفته می‌شد شیائومی می ۱۱ اولین دستگاهی خواهد بود که از اسنپدراگون ۸۷۵ استفاده می‌کند. بعدازاین خبر، شیائومی دستگاه می ۱۰ پرو را از وب‌سایت رسمی چینی‌اش حذف کرد.

موجودی مدل های می ۱۰ ۸ و ۱۲ گیگابایتی با ۲۵۶ گیگابایت حافظه نیز تمام شده است. تمامی این شواهد نشان می‌دهد که شیائومی به دنبال معرفی یک تلفن هوشمند جدید است.

اسنپدراگون ۸۷۵ علی‌رغم استفاده از نوع چیدمان هسته‌های مشابه نسل قبل از اسنپدراگون ۸۶۵ قوی‌تر خواهد بود. این به خاطر استفاده از معماری ۵ نانومتری است. انتظار می‌رود شاهد بهبود کارایی ۲۳ درصدی و بهبود عملکرد ۲۰ درصدی پردازنده گرافیکی باشیم. درهرحال، تا هفته‌های دیگر اطلاعات بیشتری از این چیپست منتشر خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر