حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

جیسون رونالد: فضای ذخیره‌سازی ایکس‌باکس سری اس کافی به نظر می‌رسد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

طبق اعلام مایکروسافت، کنسول ایکس‌باکس سری ایکس با قیمت ۴۹۹ دلار و ایکس‌باکس سری اس با قیمت ۲۹۹ دلار، در تاریخ ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان) در بازار جهانی عرضه می‌شود. شرکت مستقر در ردموند با ایکس‌باکس سری اس و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ی آن، کاربران با بودجه‌ی کم را هدف قرار داده است.

روز گذشته، خبری مبنی ‌بر حافظه‌ی قابل دسترس ایکس‌باکس سری اس منتشر شد که از حافظه‌ی کم آن حکایت داشت. حال جیسون رونالد، یکی از مدیران تیم ایکس‌باکس، طی مصاحبه‌ای با مجله‌ی اِج از کافی بودن فضای ذخیره‌سازی ایکس‌باکس سری اس گفته‌ا ست.

به گفته‌ی رونالد:

با توجه ‌به الگوی بازیکنان در بازی‌، متوجه می‌شوید که انواع مختلف بازیکن وجود دارند. برای مثال، برخی گیمرها بین ۱۰ تا ۱۵ بازی در ماه تجربه می‌کنند و دیگر بازیکنان ترجیح می‌دهند تنها در ماه یک بازی انجام دهند ولی محتوای آن بازی را  به‌صورت کامل تجربه کنند. در چنین حالتی واضح است که بازیکن قرار نیست دائما بین بازی‌های مختلف جابه‌جا شود. از طرفی برخی افراد ممکن است دوست داشته باشند بازی‌های جمع‌و‌‌جور‌تر و کوچک‌تر را بازی کنند ولی بخواهند بین چند بازی جابه‌جا شوند. بااین ‌اوصاف، ما به آمار‌ و‌ ارقام بازیکنان نگاهی انداختیم و حالا درباره‌ی مناسب بودن ۵۱۲ گیگابایت SSD برای ایکس باکس سری اس مطمئن هستیم.

با توجه‌ به گفته‌های رونالد، تیم ایکس‌باکس سلیقه و شیوه‌ی بازی گیمیرها را زیر نظر گرفته و حافظه‌ی ذخیره‌سازی مناسبی در کنسول نسل نهمی خود قرار داده است. بااین‌حال ۳۶۴ گیگابایت،‌ برای ذخیره‌سازی بازی‌ها و برنامه‌ها، حافظه‌ی کمی به ‌نظر می‌رسد.

مقاله‌ی مرتبط:

پیش‌تر مشخص شده بود پلی‌استیشن ۵ از مجموع ۸۲۵ گیگابایت SSD، تنها ۶۶۴ گیگابایت آن را برای نصب بازی و برنامه‌ها دراختیار کاربر می‌گذارد و ایکس‌باکس سری ایکس از ۱ ترابایت حافظه‌ی اسمی، تنها ۸۰۰ گیگابایت را دردسترس قرار می‌دهد‌.

ایکس‌باکس سری ایکس به ‌همراه سری اس از هفته‌ی آینده (۲۲ آبان) دراختیار کاربران و علاقه‌مندان بازی‌ رایانه‌ای قرار خواهد گرفت.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر