حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

شرایط جدید کاریابی و مهاجرت به استرالیا با رانیکا ملل پاسارگاد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بدین شکل که نرخ پذیرش مهاجر استرالیا به کمترین میزان خود طی ده سال گذشته رسیده است. همین مسئله روی شرایط مهاجرت به استرالیا ازطریق سرمایه‌گذاری در استرالیا و برنامه‌های اسکیل ورکر تأثیراتی داشته که در این متن به آن خواهیم پرداخت.با این حال، دولت استرالیا قبول دارد که مهاجران و سرمایه‌گذاری در استرالیا می‌تواند نقش فوق‌العاده مهمی در بهبود و ترمیم اقتصاد استرالیا پس از دوران شیوع کرونا (COVID-19)  داشته باشد. بنابراین شرایط ویزای سرمایه‌گذاری در استرالیا آسان‌تر خواهد شد و بدین ترتیب شرایط مهاجرت به استرالیا در سال ۲۰۲۰ نیز ساده‌تر می‌شود؛ اما سؤال اینجا است:

شرایط مهاجرت به استرالیا چگونه خواهد بود؟

بر اساس اعلامیه مطبوعاتی مؤسسه مهاجرت به استرالیا، ظرفیت صدور دعوتنامه برای ویزا در سال ۲۰۲۰ در همان سطوح تعیین‌شده برای سال مالی قبلی باقی مانده که درواقع ۱۶۰ هزار جایگاه است و به شرح ذیل دسته‌بندی شده است؛

  • ۷۹,۶۰۰ جایگاه برای کارمندان ماهر (اسکیل ورکر)
  •  ۷۷,۳۰۰ جایگاه برای مهاجرت خانوادگی
  •  ۱۰۰ جایگاه برای افرادی با شرایط ویژه‌
  •  ۳۰۰۰ جایگاه برای ویزای کودک 

برنامه‌های جدید دولت برای مهاجرت به استرالیا و تغییر برنامه‌های صدور ویزای استرالیا

بر اساس شرایط موجود و پاندمی کرونا، تغییرات قابل توجهی در روند اولویت‌های اخذ ویزاهای اسکیل ورکر یا مهارتی و ویزاهایی کارآفرینی و نوآوری، ویزای تجاری و سرمایه‌گذاری استرالیا ایجاد شده است. برای مثال ویزای موقت ۴۸۹ که پیش‌تر به نیروهای کاری ماهر (اسکیل ورکر) اختصاص داشت، در ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ حذف شد و ویزای ۴۹۱ با اجازه اقامت پنج سال با شرط حداقل سه سال کار در مناطق کم‌جمعیت استرالیا (شهرهایی به غیر از سیدنی ، ملبورن و بریزبین) جای آن را گرفت. البته ویزای ۴۹۱ جدید  نقاط مثبت خود را دارد و متقاضی به‌رایگان بیمه می‌شود. ۵۰۰ شغل مختلف این اجازه را خواهند داشت که برای این ویزا اقدام کنند. علاوه بر این، ویزای جدید ۱۵ امتیاز به پرونده متقاضی اضافه می‌کند؛ درحالی‌که ویزای قدیمی تنها ۱۰ امتیاز داشت.

طی شیوع پاندمی کرونا شرایط مهاجرت به استرالیا کمی تغییر کرده و ارسال دعوتنامه‌های هدفمند ماهیانه کمتر شده است، اما دولت استرالیا نیازمند آن است که بخش‌های مهم سازوکار اقتصاد خود را تقویت کند تا بتواند شرایط کلی را پس از شیوع کرونا یا COVID-19 بهبود بخشد. در حال ‌حاضر پزشکان، پرستاران  و به‌طور کلی کادر درمان و محققین این حوزه شرایط بهتری برای اخذ ویزای مهارتی استرالیا دارند. همچنین اوضاع برای اخذ ویزاهای تجاری و سرمایه‌گذاری استرالیا بسیار بهتر شده است.

شرایط صدور ویزای سرمایه‌گذاری در استرالیا به چه شکل بهتر شده است؟

همان‌طور که گفتیم، دولت استرالیا نیاز دارد سازوکار اقتصادی خود را بهبود ببخشد و به همین دلیل مهاجرت سرمایه‌گذاران جدید می‌تواند نوید آینده‌ای مثبت برای اقتصاد این کشور بدهد. به همین دلیل، در سال مالی جاری جدید ظرفیت دعوت‌نامه این ویزا دو برابر شده است و دارندگان این ویزا برخلاف دیگر ویزاهای موجود، حتی در شرایط فعلی اجازه ورود به استرالیا را دارند و قادر هستند ویزای خود را به‌جای دو سال، تا چهار سال (تا اطلاع بعدی) تمدید کنند.

چه تغییراتی در برنامه مهاجرت استرالیا برای سال مالی 21-2020 اعمال خواهد شد؟

طبق اعلام سازمان مهاجرت استرالیا، برنامه فعلی مهاجرت برای سال مالی 21-2020 از جمله مقدار و ترکیب مهاجرین تا اطلاع ثانوی مثل گذشته باقی خواهد ماند؛ چرا که دولت استرالیا در حال‌ حاضر روی تأثیرات اقتصادی، بهداشتی و اجتماعی پاندمی کرونا و شیوع COVID-19 تمرکز کرده است تا مشکلات پیش‌آمده را حل کند.

بنابراین پرستاران، پزشکان و متخصصان بهداشتی شانس بسیار بالاتری برای اخذ اقامت ازطریق ویزای مهارتی و ویزای کار استرالیا را دارند؛ چرا که دولت استرالیا برای بهبود شرایط کادر پزشکی و درمان خود به این گونه افراد بیشتر از قبل احتیاج دارد.

بهترین راه ایرانیان برای اطلاع از شرایط مهاجرت به استرالیا و سرمایه‌گذاری در استرالیا چیست؟

مؤسسه کاریابی بین‌المللی سامانده با ثبت حقوقی مؤسسه رانیکا ملل پاسارگاد با بهره‌گیری از تجربیات ۱۵ ساله‌ مدیران موفق خود در زمینه‌ی اخذ ویزا برای کارجویان استرالیا و همچنین آگاهی از آخرین اخبار و اطلاعات موجود در این زمینه، قادر است بهترین گزینه‌های مورد نیاز را دراختیار کارجویان قرار دهد. علاوه بر این می‌تواند با سنجش توانایی‌ها و علایق افراد و مشاوره‌های منحصربه‌فرد، بهترین و عملی‌ترین پیشنهاد را به متقاضیان ارائه دهد؛ چرا که از تخصص، دانش و تجربه سال‌ها فعالیت در این عرصه کمک می‌گیرد تا با کمترین‌ هزینه‌های مالی و زمانی، مؤثرترین شیوه را برای مشتریانش فراهم کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر