کاهش چشمگیر کاربران آمریکایی و کانادایی فیس‌بوک از زمان شیوع کرونا

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
آمار به‌دست‌آمده حاکی از آن است که تعداد کاربران آمریکایی و کانادایی فیس‌بوک در سه‌ماهه سوم سال کاهش چشمگیری داشته اما این روند روی درآمد فیس‌بوک تأثیری نگذاشته است.
 
به گزارش تک تایمز و به نقل از  engadget، به نظر می‌رسد که رشد کاربران فیس‌بوک که در ابتدای دوران شیوع ویروس کرونا به اوج خود رسیده بود، کم شده است. گزارش‌های سه‌ماهه سوم فیس‌بوک حاکی از آن است که رشد کاربران این شبکه اجتماعی در آمریکا و کانادا که به‌عنوان سودآورترین بازار این کمپانی شناخته می‌شوند کاهش پیدا کرده است.
 
کاربران آمریکای شمالی فیس‌بوک به 196 میلیون می‌رسد که این رقم در مقایسه با آمار 198 میلیونی سه‌ماهه گذشته اندکی افت داشته است. این کمپانی در بیانیه‌ای اعلام کرد که انتظار این کاهش را داشته است و انتظار می‌رود که این روند تا پایان سال ادامه داشته باشد.
 
 
 
 
شیوع ویروس کرونا در ابتدای سال 2020 موجب شد که شمار کاربران فیس‌بوک رشد چشمگیری را تجربه کند. البته افول میزان کاربران این کمپانی در مناطق جغرافیایی دیگر دیده نشده است و این شبکه اجتماعی سعی دارد که با جذب کاربران آسیایی ضرر حاصل از افت کاربران آمریکایی را جبران کند.
 
این کمپانی همچنین روی ترکیب نرم‌افزارهای خود از قبیل فیس‌بوک، اینستاگرام، واتس‌اپ و پیام‌رسان تأکید داشته است. جالب است بدانید که اگر بخواهیم تمامی این نرم‌افزارها را به آمار یاد شده اضافه کنیم، شمار کاربران فعال روزانه فیس‌بوک به 2.54 میلیارد خواهد رسید. 
 
البته به نظر می‌رسد که این افت کاربران روی درآمد فیس‌بوک تأثیری نگذاشته است. درآمد این کمپانی در سه‌ماهه سوم 21.4 میلیارد دلار بوده است و نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته 22 درصد افزایش داشته است که این رقم از انتظارات کارشناسان بسیار فراتر بوده است.
  بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر