حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

جدیدترین قابلیت واتس‌اپ: حذف اتوماتیک پیام‌های ناخواسته قدیمی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
واتس‌اپ یک قابلیت جدید مهم را افزوده است که قبلا هم بر روی برخی از پلتفرم‌های دیگر قابل دسترسی بود: پیام‌های محوشونده. با این قابلیت، کاربران می‌توانند اطمینان حاصل کنند که پیام‌هایشان به طور اتوماتیک پس از مدت از پیش تعیین‌شده‌ای محو خواهد شد. محو شدن پیامها در واتس‌اپدر حال حاضر نسبت به پلتفرم‌هایی مانند Wickr به مراتب محدودتر است، ولی به هر حال بودنش بهتر از نبودنش است.
 
به گزارش تک تایمز و به نقل از اسلش‌گیر، پیام‌های محوشونده دقیقا به همان معنایی هستند که از اسمشان پیداست: پیام‌هایی که واتس‌اپ به طور اتوماتیک پس از مدت زمان مشخصی (که در این مورد هفت روز است) حذف خواهد کرد تا تاریخچه چت یک فرد پاک و عاری از شلوغی بماند. مزیت بدیهی این قابلیت این است که کاربران نیازی ندارند که دستی پیامها یا کل لاگ‌های چت را حذف کنند.
 
تیم واتس‌اپ می‌گوید که این قابلیت را برای این معرفی کرده است که چت‌ها «حسی هر چه شخصی‌تر» داشته است، بدین معنا که حرف‌های چند روز قبلتان برای همیشه قابل مشاهده نباشد. این شرکت می‌گوید که کار را با ارائه یک چارچوب زمانی هفت روزه را برای پیام‌های محوشونده آغاز کرده است، و به این اشاره کرده که در آینده ممکن است گزینه‌های بیشتری در اختیار قرار دهد.
 

تا آن زمان، به کاربران گزینه‌ای برای کنترل اینکه پیام‌ها تا چه زمانی موجود باشند داده نخواهد شد؛ چنین چیزی تا حدودی آزاردهنده است ولی احتمالا بتواند کاربرانی که به خاطر برخورداری از امکان کنترل بیشتر بر حریم خصوصیشان از اپ‌های دیگر استفاده می‌کنند را به سمت واتس‌اپ وسوسه کند. این قابلیت به طور پیش‌فرض فعال نیست، ولی فعال کردن قابلیت پیام‌های محوشونده در واتس‌اپ آسان است.  
 
همانطور که این شرکت در پست بلاگش توضیح داده است، قابلیت پیام‌های محوشونده را می‌توان با انتخاب نام تماس (contact) در این اپ و سپس لمس گزینه Disappearing messages فعال کرد. البته، فعال کردن قابلیت پیام‌های محوشونده مانع از گرفتن اسکرین‌شات از پیام‌ها پیش از حذفشان نمی‌شود.
  بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر