حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

تمایل برزیل برای همکاری با هواوی علیرغم فشار آمریکا

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،


چهار شرکت مخابراتی برزیل حاضر نشدند با یک مقام ارشد آمریکایی که به دنبال مذاکره برای حذف شرکت هواوی چین از بازار تجهیزات شبکه 5G از بازار این کشور آمریکای جنوبی بود، دیدار کنند.

به گزارش تک تایمز از ایسنا، یک منبع آگاه به رویترز گفت: این شرکت‌ها حاصر نشدند دعوت سفارت آمریکا برای دیدار روز دوشنبه با کیت کراچ، معاون وزیرخارجه آمریکا در امور رشد اقتصادی، انرژی و محیط‌ زیست را بپذیرند زیرا از نظر آنها این دعوت با انتخاب‌های بازار آزاد همخوانی نداشته و آنها باید بتوانند آزادانه بهترین تصمیمات مالی را بگیرند.

دعوت از سوی تاد چاپمن، سفیر آمریکا نخستین بار از سوی روزنامه فولها دو سن پائولو گزارش شد که به همراه نشریه اقتصادی والور اکونومیکو گزارش کردند که این شرکت‌ها ترجیح دادند در این دیدار حضور پیدا نکنند.

شرکت تلفونیکا برزیل، گروه او آی، TIM و کلارو هر یک بین ۱۹ تا ۲۹ درصد از بازار بی سیم برزیل را تحت کنترل دارند و در تدارک برای مناقصه طیف امواج که سال آینده در برزیل برگزار می‌شود، از تجهیزات هواوی استفاده کرده اند و از ممنوعیت استفاده از تجهیزات این غول مخابراتی چین که از سوی دولت آمریکا دنبال می شود، حمایت نمی کنند.

دولت ترامپ فشارهای دیپلماتیک برای ممنوع کردن استفاده از تجهیزات هواوی در سطح جهان را مضاعف کرده و مدعی است تجهیزات این شرکت برای جاسوسی از سوی دولت چین مورد استفاده قرار می‌گیرد. هواوی مکرر این اتهام که تهدیدی برای امنیت ملی کشورهاست را رد کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، کراچ در مقاله ای که ماه اوت در روزنامه او گلوبوی برزیل منتشر شد، نوشته بود: هواوی ستون فقرات جاسوسی جهانی چین است. دولت آمریکا و شرکایش تلاشها برای حمایت از امنیت اقتصاد جهانی را با محدود کردن حضور هواوی در شبکه های 5G تسریع کرده‌اند و اکنون بیش از ۳۰ کشور جهان در طرح شبکه پاک آمریکا مشارکت دارند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر