برخی از ابزارهای رایگان ویرایش عکس گوگل فوتوز پولی می‌شوند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گوگل فوتوز به یک ابزار قدرتمند و محبوب در حوزه مدیریت و ویرایش تصاویر تبدیل شده است و درحالی‌که هر روز به محبوبیت این سرویس اضافه می‌شود، گوگل گاهی سعی می‌کند از گوگل فوتوز درآمد کسب کند؛ به‌طور مثال چند وقت پیش حالت حق اشتراکی به گوگل فوتوز اضافه شد. در این سرویس حق اشتراکی کاربران می‌توانند ماهانه ۱۰ عکس چاپ‌شده دریافت کنند. براساس گفته‌های وب‌سایت XDA Developers، گوگل قصد دارد در مورد برخی از ابزارهای ویرایش سرویس گوگل فوتوز بازنگری کند. به‌نظر می‌رسد گوگل قصد دارد یک سری ابزار ویرایش عکس را که قبلا رایگان بودند پولی کند. درواقع یک سری از ابزارهای ویرایش که قبلا رایگان بودند و یک سری ابزار ویرایش جدید، تنها دراختیار کاربرانی قرار می‌گیرد که اشتراک گوگل وان داشته باشند. به‌نظر می‌رسد گوگل اولین قدم‌ها را برای از بین ‌بردن این سرویس محبوب برمی‌دارد.

مقاله‌ی مرتبط:

با بررسی کد آخرین نسخه گوگل فوتوز، مشخص شد که قرار است یک سری ویژگی‌ها صرفا دراختیار کاربران سرویس گوگل وان قرار بگیرد. این ویژگی‌ها شامل ابزارهای بیشتر برای ویرایش تصاویر می‌شوند؛ اما این اطلاعات تنها در کد منبع پنهان نشده‌اند و به‌نظر می‌رسد گوگل در حال آزمایش این ویژگی‌ها است و تعدادی از آن‌ها برای برخی کاربران فعال کرده. یکی از کاربران سایت XDA Developers تصویری منتشر کرده است که نشان می‌دهد برای استفاده از یک سری ابزار ویرایش، باید اشتراک گوگل وان داشته باشد.

ویرایش عکس در گوگل فوتوز

البته گوگل نسبت به این تصویر واکنش نشان داد. گوگل اعلام کرده که قصد ندارد ابزار Color Pop را از حالت رایگان خارج کند. بااین‌حال این ابزار نسخه پیشرفته‌تری خواهد داشت که می‌توان از آن روی تصاویر بیشتری استفاده کرد. براساس گفته‌های گوگل این ابزار برای تصاویری که اطلاعات عمق (Depth Information) دارند مانند عکس‌های پرتره رایگان خواهد بود. باتوجه‌به شیوه جدیدی که گوگل از اوایل سال ۲۰۲۰ در پیش گرفته، کاربران گوگل وان می‌توانند این ویژگی را روی عکس‌های بیشتری استفاده کنند؛ مخصوصا عکس‌هایی که از اطلاعات عمق بهره نمی‌برند.

بااین‌حال گوگل اعلام نکرد که کدام ابزار ویرایشی از حالت رایگان خارج می‌شود و چه ابزار جدیدی دراختیار کاربران گوگل وان قرار می‌گیرند. حق اشتراک گوگل وان ماهانه ۱٫۹۹ دلار خواهد بود. در این اشتراک ۱۰۰ گیگابایت فضای ابری گوگل هم به کاربران داده می‌شود. از گوگل وان می‌توان برای تهیه نسخه پشتیبان از گوشی‌های اندرویدی هم استفاده کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر