راهکار پاناسونیک برای برداشتن ایرباد از روی ریل قطار

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مدتی است که هدست‌ بی‌سیم به یکی از بهترین گجت‌های موجود در دنیای فناوری تبدیل شده است و با داشتن آن، دیگر نیازی نیست که نگران مشکلات سیم باشید. ایرباد نسل جدیدی از لوازم گوش دادن به موسیقی است که ظرف مدت‌زمان کوتاهی به یکی از پرطرفدارترین‌ها تبدیل شده؛ به همین دلیل شرکت‌های مختلف مدل‌های زیادی از آن با طرح‌ و رنگ‌ متنوع تولید می‌کنند.

بعضی از هدست‌های‌ بی‌سیم مانند سری ایرپاد اپل یا ایرباد سامسونگ پس از مدت کوتاهی بازار را تصرف کرده‌اند. اما این گجت‌های کوچک، سبک و جذاب همیشه کاربران خود را راضی نگه نمی‌دارند. یکی از مشکلاتی که سر راه کاربران ایرباد وجود دارد، افتادن آن‌ است. هدست‌های بی‌سیم دارای اندازه بسیار کوچکی هستند و افتادن آن‌ها از گوش کاربر اصلا مسئله دور از ذهنی نیست. گفته می‌شود سالانه تعداد بسیار زیادی ایرباد در راه‌آهن ژاپن از گوش صاحبان آن‌ها روی ریل‌ قطار می‌افتند؛ به همین دلیل یکی از شرکت‌های معروف دنیای فناوری تصمیم گرفته است برای برداشتن آن‌ها کار تازه‌ای انجام دهد.

ایرپاد اپل

در ادامه بخوانید:

بر اساس جدیدترین اخبار منتشرشده در دنیای فناوری، پاناسونیک برای حل مشکل مذکور که در سال‌های اخیر بیشتر شده است، با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های راه‌آهن ژاپن همکاری می‌کند. این دو شرکت قصد دارند به‌ دنبال هدست‌های بی‌سیمی باشند که از گوش صاحبان آن‌ها روی ریل‌ قطار می‌افتند.

طبق گزارش خبرگزاری‌ ژاپنی JR East که بخشی از گروه راه‌آهن خصوصی ژاپن است و مناطق توکیو و توهوکو را پوشش می‌دهد، در سه‌ماهه جولای تا سپتامبر ۹۵۰ حادثه در ۷۸ ایستگاه قطار توکیو رخ داده که با ایرباد مرتبط است؛ ظاهرا این آمار تنها یک‌چهارم تعداد اصلی ایربادهای افتاده را تشکیل می‌دهد.

گفته می‌شود کارکنان ایستگاه قطار به‌طور معمول از یک بازوی مکانیکی برای برداشتن وسایل بزرگ‌تر مانند کلاه یا گوشی هوشمند از کنار ریل‌های قطار استفاده می‌کنند. اما سنگ‌های موجود بین ریل‌ها باعث می‌شود اشیا کوچک‌تر سخت‌تر از دیگر وسایل برداشته شوند. فرض کنید گوشی سمت چپ ایرپاد پرو به درون ریل قطار سقوط کند، در این صورت حتی ممکن است کارکنان مجبور شوند تا آخر وقت صبر کنند که حرکت تمام قطارها متوقف شود و بتوانند این وسیله را بیرون بکشند.

ایرپاد افتاده در ریل قطار

برای مقابله با این موضوع، پاناسونیک با همکاری JR East دستگاهی شبیه به جاروبرقی ساخته است که گفته می‌شود برای برداشتن هدست‌ بی‌سیم بسیار مناسب‌تر از بازوی مکانیکی است. با استفاده از این دستگاه می‌توان به‌راحتی اشیا کوچک را از لابه‌لای ریل‌های قطار بیرون کشید و دیگر نیازی به صبر کردن تا آخر وقت نیست.

دستگاه مذکور در ایستگاه ایکبوکورو (یکی از مراکز اصلی راه‌آهن در شمال توکیو) در حال آزمایش است و نتایج اولیه آمار بسیار خوبی از عملکرد آن نشان می‌دهند. در آزمایش‌های اولیه مشخص شد این دستگاه جدید بسیار سریع‌تر از نسخه‌های سنتی است و می‌توان به آن برای برداشتن وسایل کوچک و سبک مانند ایرباد اعتماد کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر