حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

فروش دوربین در سال ۲۰۲۰ پیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بعد از شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و تغییر شیوه‌ی زندگی مردم و تعطیلی بسیاری از کسب‌وکارها، ضرر هنگفتی به بسیاری از صنایع، ازجمله صنعت دوربین‌ها وارد شد. حال آمارهای ارائه‌شده از افت فروش شدید دوربین‌های DSLR و دوربین‌های کامپکت و دوربین‌های بدون آینه‌ حکایت می‌کند.

انجمن دوربین و محصولات تصویربرداری در ژاپن که اصطلاحا CIPA خوانده می‌شود، به‌تازگی اطلاعاتی از تولید جهانی دوربین و لنز را تا سپتامبر (شهریور) سال جاری منتشر کرده است. نتایج به‌دست‌آمده از این انجمن نشان می‌دهد که این صنعت به‌طورواضح از همه‌گیری جهانی ویروس کرونا بسیار ضربه خورده است. انجمن CIPA حجم واحدهای فروخته‌شده و ارزش ارسال‌شده‌ی آن‌ها را منتشر کرده است که همگی درمقایسه‌با مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ با کاهش چشمگیری رو‌به‌رو بوده‌اند.

مقاله‌ی مرتبط:

تولیدکنندگان دوربین تا سپتامبر (شهریور) سال جاری ۱٫۵۶۲ میلیون دستگاه DSLR فروخته‌اند که درمقایسه‌با بازه‌ی زمانی مشابه در سال پیش افت ۵۴ درصدی را نشان می‌دهد. ناگفته نماند ارزش این دوربین‌ها نیز ۶۴٫۶ میلیارد ین (معادل ۶۲۵٫۶۶ میلیون دلار) برآورد می‌شود که از کاهش ۵۱ درصدی آن حکایت می‌کند.

دوربین‌های بدون آینه اگرچه وضعیت بهتری داشته‌اند، با فروش ۱٫۸۰۷ میلیون دستگاهی تاکنون، ۳۴ درصد کاهش را تجربه کرده‌اند و ارزش این واحدها نیز با ۲۶ درصد کاهش درمقایسه‌با بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته، ۱۴۵٫۸۲ میلیارد ین معادل ۱٫۴۱۲ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. 

با اینکه حجم بیشتری از دوربین‌های کامپکت درمقایسه‌با دوربین‌های DSLR فروخته شده است، با افت ۵۱ درصدی درمجموع فقط ۲٫۴۹۸ میلیون دستگاه فروش رفته‌ و به همان اندازه آسیب را متحمل شده‌اند. ارزش این فروش ۵۳٫۵۷۸ میلیارد ین (معادل ۵۱۸٫۹۱ میلیون دلار) بوده است که ۲۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. در نمودار زیر، تمامی محموله‌های دوربین‌ دیجیتال با لنزهای قابل‌تعویض سال جاری را در‌مقایسه‌با دو سال گذشته مشاهده می‌کنید.

نمودار فروش جهانی دوربین

نمودار آخر محموله‌های فروش در بازار لنزهای ثابت را در‌مقایسه‌با دو سال گذشته نشان می‌دهد.

نمودار فروش جهانی دوربین

باتوجه‌به نمودارهای ارائه‌شده، فروش دوربین در سپتامبر بیشتر از آگوست (مرداد) بوده است و داده‌ها نشان می‌دهد که ارزش کلی فروش در حال افزایش است. فروش واحدهای DSLR در سپتامبر درمقایسه‌با آگوست تقریبا ۶۸ هزار واحد رشد و در همین بازه، دوربین‌های بدون آینه نیز ۱۴۰ هزار واحد رشد را نشان می‌دهند.

احتمالا مدتی طول خواهد کشید تا تولیدکنندگان دوربین و لنز خسارات واردشده در دو‌سوم سال ۲۰۲۰ به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا را جبران کنند؛ اما با روند فروش آن‌ها در شهریور سال جاری، نشان می‌دهد این صنعت توانسته کمی خود را احیا کند و فروش رضایت‌بخش دوربین‌ها را در آینده را نوید می‌دهد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر