کاهش 20 تا 25 درصدی قیمت خودرو ؛ آخرین قیمت‌های بازار در روز 18 آبان 99

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

آن‌چنان که در روزهای گذشته شاهد بوده‌ایم با نزولی شدن روند نوسانات نرخ ارز، قیمت خودروها نیز متاثر از این عامل و همچنین از بین رفتن انتظارات تورمی جامعه، حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد نسبت به دو هفته گذشته کاهش نشان می‌دهد. به ویژه طی سه روز اخیر این میزان کاهش به حدی بوده که برخی از خودروها تا ۳۰ میلیون تومان نسبت به قبل ارزان‌تر شده‌اند. به عنوان مثال سایپا ۱۱۱ از ۱۴۰ میلیون تومان به بازه قیمتی ۱۱۴ میلیون تومان وارد شده است.

 

به گزارش رسانه تک تایمز به نقل از ایران جیب، فعالان بازار خودرو اظهار کردند که نرخ‌ها همچنان سلیقه‌ای تعیین می‌شود و هنوز بازار ثبات لازم را پیدا نکرده است؛ به نظر ایشان با ریزش بیشتر نرخ ارز قیمت خودرو نیز کاهش بیشتری را تجربه خواهد کرد. با توجه به آنکه نرخ دلار به کانال ۲۲۰۰۰ تومان و حتی پایین‌تر وارد شده است، باید منتظر نزول بیشتر قیمت‌ها در بازار خودرو طی روزهای آینده بود.

قیمت خودرو

در این راستا آقای سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو اعلام کرد: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، نرخ خودرو چه در مورد تولیدات داخلی و یا محصولات مونتاژی و وارداتی حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد در دو هفته گذشته کاهش داشته است. وی خاطرنشان کرد: این تنها نرخ‌ خودرو نیست که پایین آمده بلکه اکثر کالاهای سرمایه‌ای و مرتبط به ارز نیز با کاهش قیمت روبه‌رو بوده‌اند. در صورت ریزش بهای ارز قیمت خودرو نیز به صورت مستقیم نزولی خواهد شد.

 

آقای موتمنی به قیمت روز برخی از خودروها نیز اشاره کرد و ادامه داد: در بازار روز یکشنبه ۱۸ آبان، خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۲ بین ۲۰۵ تا ۲۰۶ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ حدود ۲۰۵ میلیون تومان، پژو پارس سال معادل ۲۲۲ میلیون تومان، سمند LX در بازه ۱۹۲ تا ۱۹۳ میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار حدود ۱۳۰ میلیون تومان، تیبا هاچبک یا تیبا ۲ برابر ۱۴۱ میلیون تومان و سایپا ساینا ۱۴۲ میلیون تومان قیمت خورده است.

قیمت خودروهای داخلی

در همین حال قیمت دنا پلاس اتوماتیک که پیش از این به ۶۶۰ میلیون تومان نیز رسیده بود، در حال حاضر در حدود ۵۰۰ میلیون تومان سیر می‌کند. همچنین محصولاتی همچون: پژو ۲۰۷ اتوماتیک برابر ۴۷۰ میلیون تومان، پژو پارس TU5 معادل 270 میلیون تومان، پژو پارس دوگانه‌سوز ۲۶۰ میلیون و پژو ۴۰۵ اس ال ایکس نیز برابر ۲۰۷ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

 

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: قفل معاملات همچنان باز نشده است و زمانی که قیمت ارز در یک کانال ثابت بماند، معاملات در بازار شروع خواهد شد؛ زیرا در شرایط بی‌ثبات فروشندگان می‌دانند که در صورت فروختن شاید دیگر توان خرید نداشته باشند و همچنین خریداران می‌دانند که قیمت‌ها همچنان غیرواقعی است و احتمال ریزش بیشتر وجود دارد.

 

آقای موتمنی اظهار داشت: به عنوان مثال در ۲۰ شهریور امسال که نرخ دلار ۲۲۵۰۰ تومان بود، پراید ۸۷ میلیون تومان قیمت داشت و امروز که دلار کمتر از ۲۳ هزار تومان شده، قیمت پراید ۱۰۲  میلیون تومان است. قیمت پژو ۲۰۶ در تاریخ مذکور ۱۹۲ میلیون تومان بود و در ادامه به ۲۵۰ میلیون تومان هم رسید اما امروز ۲۰۵ میلیون تومان قیمت دارد؛ بنابراین هنوز هم احتمال ریزش وجود خواهد داشت.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر