حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

گیرنده دیجیتال نوکیا استریمینگ ۸۰۰۰ معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

به‌تازگی، نوکیا شروع به در اختیار گذاشتن نام این برند به شرکت‌های مختلف کرده است. آخرین قرارداد امضاشده این کمپانی فنلاندی با یک شرکت استرالیایی به نام استریم‌ویو حی‌ام‌بی‌اچ (StreamView GmbH) بوده است. این کمپانی هم‌اکنون صاحب‌امتیاز برند نوکیا برای محصولاتی مانند اسمارت تی‌وی‌ها و گیرنده‌های دیجیتال در اروپا، خاورمیانه و آفریقاست. اولین محصول این شرکت نوکیا استریمینگ باکس ۸۰۰۰ (Nokia Streaming Box 8000) نام دارد که توسط اس‌ای‌آی روباتیکس (SEI Robotics) ساخته شده است. این گیرنده دیجیتال تا قبل از تعطیلات کریسمس عرضه خواهد شد.

ویژگی‌های نوکیا استریمینگ باکس ۸۰۰۰

نوکیا استریمینگ باکس ۸۰۰۰ دارای سخت‌افزار قدرتمندی است. این گیرنده دیجیتال مجهز چیپست چهار هسته‌ای املاجیک (Amlogic) مدل S905X3 است. این چیپست چهار هسته آرم Cortex-A55 دارد و از پردازنده گرافیکی مالی G31 MP2 بهره می‌برد. متأسفانه هنوز مقدار رم مشخص نشده ولی انتظار می‌رود کمتر از ۲ گیگابایت نباشد.

این گیرنده دیجیتال همچنین به ویژگی‌هایی مانند وای فای ۵ دوبانده، بلوتوث ۴٫۲ و پورت‌های متعددی مانند USB 3.0 Type-A، USB-C، اترنت، HDMI، خروجی صدای اپتیکال و AV مجهز است.

به لطف سخت‌افزار قدرتمند، این گیرنده دیجیتال توانایی پخش محتوای ۴K را دارد. هنوز مشخص نشده است که این گیرنده دیجیتال از دالبی ویژن یا دالبی اتم پشتیبانی خواهد کرد یا خیر. البته چیپست این دستگاه از HDR10 پشتیبانی می‌کند پس بعید نیست شاهد توانایی پخش ویدیوهای HDR باشیم.

به‌علاوه، گیرنده دیجیتال نوکیا از سیستم‌عامل اندروید تی‌وی ۱۰ پشتیبانی می‌کند و نرم‌افزارهای نتفلیکس و آمازون پرایم ویدیو در این دستگاه از پیش نصب شده است. دیگر سرویس‌های پخش محتوا مانند دیزنی پلاس نیز از طریق گوگل پلی قابل دریافت است.

این گیرنده دیجیتال از کروم کست پشتیبانی می‌کند و همچنین می‌توانید از دستیار شخصی گوگل برای تغییر کانال‌ها استفاده کنید. البته یک ریموت به همراه این دستگاه عرضه می‌شود.

قیمت نوکیا استریمینگ باکس ۸۰۰۰ صد یورو است و تا قبل از کریسمس در اروپا عرضه خواهد شد. این گیرنده دیجیتال با یک عدد ریموت، یک آداپتور و یک کابل HDMI عرضه خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر