حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

باز کردن فضا برای ایده‌ها از رسالت‌های یک اپراتور دیجیتال است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – مراسم اختتامیه نخستین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل بعدازظهر دیروز (۱۸ آبان ۹۹) با حضور مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره برگزار شد.

مراسم پایانی «نخستین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل» بعدازظهر یکشنبه ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۹، با حضور دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل و جمعی از اعضای هیأت‌مدیره و معاونان ایرانسل، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سالن همایش‌های ایستگاه نوآوری شریف برگزار شد.

این نوآوردگاه (Startup Weekend)، توسط مجموعۀ «ایرانسل‌لبز (Irancell Labs)» و با حضور ۱۰ تیم استارتاپی برگزار شده است. مجموعۀ ایرانسل لبز (Irancell Labs)، شامل سه بخش «تحقیق و توسعه»، «مرکز نوآوری ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل»، از سال گذشته، با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل با جامعۀ دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور تأسیس شده است.

مدیرعامل ایرانسل، در این مراسم طی سخنانی با اشاره به اینکه ایرانسل در گذشته با عنوان بزرگترین اپراتور دیتای ایران خطاب می‌شد و در حال حاضر با عبور از آن مرحله، به عنوان «اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران» شناخته می‌شود، گفت: هدف ما این است که در مجموعۀ ایرانسل و کسب‌وکارهای پیرامونی، خدمات جدیدی را متناسب با سبک زندگی دیجیتال مشترکان ایرانسل، فراهم و رضایتمندی بیشتری را جلب کنیم.

عباسی‌آرند افزود: امروزه و با شیوع بیماری کرونا، نیاز جدی بشر به یک سری خدمات خاص، خیلی محسوس‌تر شده است. اگر زمانی از آموزش آنلاین یا دوراپزشکی صحبت می‌شد، کمتر کسی این حس را داشت که یک روز این خدمات، به نیاز جدی کشور و دنیا تبدیل شود؛ اما پدیدۀ کرونا، تحول دیجیتال را تسریع کرد و باعث شد که بسیاری از کشورها، فراتر از برنامه‌ریزی‌های قبلی، به فکر ایجاد و توسعۀ این خدمات بیافتند تا زمینۀ حضور کمتر مردم در مراکز تجمع فراهم شود.

مدیرعامل ایرانسل تأکید کرد: ما در ایرانسل از همان روزهای اول شیوع کرونا، با توجه به بستر خوبی که پیش‌بینی شده بود، توانستیم دورکاری را به صورت حداکثری پیاده کنیم. در شش ماهۀ امسال بیش از ۸۵ درصد، رشد مصرف دیتا نسبت به سال قبل داشتیم و شبکه باید طبعاً پایدار باشد تا بتوان با وجود دورکاری، سطح کیفی خدمات را نیز حفظ کرد.

باز کردن فضا برای ایده‌ها از رسالت‌های یک اپراتور دیجیتال است

وی افزود: پس از کرونا ممکن است دیگر شاهد بازگشت به عقب نباشیم و لازم است که شرکت‌های پیشرو، این خدمات را توسعه دهند و آمادگی ارائۀ خدمات جدید را هم داشته باشند.

عباسی‌آرند اظهار داشت: ایرانسل به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور دیجیتال ایران سعی کرده مدلی را تعریف کند که ظرفیت‌های موجود در کشور را به خدمت بگیرد و قبلاً هم سرمایه‌گذاری در اسنپ، به درستی انجام شد و اکنون بیش از ۸۵ درصد سهم بازار در شهرهای مختلف ایران را در دست دارد و توانسته است دغدغۀ حوزۀ حمل و نقل شهری را برطرف کند. امیدواریم بتوانیم به شکل‌گیری و گسترش چندین اسنپ دیگر در ایران کمک کنیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز نوآوری ایرانسل گفت: در ایرانسل احساس کردیم این رسالت ماست تا به عنوان اپراتور دیجیتال، فضا را برای کسانی که ایده‌ای دارند، باز کنیم.

مدیرعامل ایرانسل افزود: هدف‌گذاری انجام شده برای این مرکز، این است که هم، در حوزۀ نیازمندی‌های خود ایرانسل و بومی‌سازی آن فعالیت کرده و چالش‌های داخلی را حل کند و هم، بخشی برای ایجاد کسب و کار جدید و توسعۀ اشتغال در کنار کسب و کار ایرانسل ایجاد کند.

وی با اظهار خرسندی و تشکر از حمایت‌های انجام شده از کسب‌وکارهای نوپا توسط دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و پیشرو بودن حوزۀ ارتباطات و فناوری‌اطلاعات با همت مهندس آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، ابراز امیدواری کرد با حمایت از پرورش ایده‌های جدید و سرمایه‌گذاری روی آنها در راستای شکل‌دهی به کسب و کارهای نوپا و ارائه خدمات جدید و کمک به توسعه اقتصاد دیجیتال کشور، گام برداشته شود.

در این مراسم همچنین دکتر حسن بولوردی معاون فنی و مهندسی ایرانسل، ضمن سپاس از حمایت‌های مدیرعامل و هیأت‌مدیرۀ ایرانسل، با ذکر تاریخچه‌ای از شکل‌گیری مرکز نوآوری ایرانسل، گفت با توجه به نقش و جایگاه نوآوری در ایرانسل به عنوان یک اپراتور دیجیتال ، با هدف استفاده از ظرفیت تیم‌های استارتاپی خلاق داخلی، از سال گذشته، مرکز نوآوری ایرانسل ذیل مجموعۀ ایرانسل‌لبز تشکیل شده و طراحی آن نیز با معماری مبتنی بر استراتژی «نوآوری باز» انجام شده است.

وی همچنین فرایند جذب و حضور استارتاپ‌ها را تشریح کرد و به گفتۀ وی، پس از مرحلۀ داوری، تیم‌های برگزیده وارد مرحلۀ پیش‌شتاب‌دهی و شتاب‌دهی می‌شوند و پس از ارزیابی نهایی، تیم‌های برتر تحت حمایت شرکت ویستا، به عنوان مجموعۀ سرمایه‌گذار ایرانسل قرار می‌گیرند.

اختتامیه نخستین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل

نخستین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل، از ۱۶ تا ۱۸ آبان ماه، در «شتاب‌دهندۀ کهکشان» این مرکز، دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد و ۱۰ تیم استارتاپیِ شرکت‌کننده که پس از ثبت‌نام، در ارزیابی اولیه پذیرفته شده بودند، در آن حضور داشتند.

در مراسم پایانی این نوآوردگاه، تیم‌های استارتاپی، ایدۀ خود را در حضور داوران مطرح کردند و به پرسش‌های آنان پاسخ دادند. اسامی تیم‌های برگزیده، فردا دوشنبه ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۹، در وب‌سایت ایرانسل‌لبز  اعلام خواهد شد.

پس از پایان این مراسم، مدیرعامل ایرانسل در محل مرکز نوآوری ایرانسل واقع در ایستگاه نوآوری شریف حضور یافت و به پرسش‌های تنی چند از خبرنگاران حاضر در این مرکز پاسخ گفت.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر