حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

سامسونگ در سومین فصل سال 2020، بهترین فروشنده گوشی در اروپا شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – در رتبه بندی اخیر فروشندگان گوشی‌های هوشمند در سومین فصل سال 2020، سامسونگ در بازار اروپا به جایگاه بهترین فروشنده رسید و شیائومی در جایگاه سوم قرار گرفت. گزارشات Canalys  نشان دهنده عملکرد تولید کنندگان اصلی گوشی همراه در بازار اروپا است. در این گزارش‌ها عملکرد هواوی مورد توجه زیادی قرار گرفته است. بازار گوشی‌های چینی، بعد از اینکه توسط ایالات متحده در آمریکای شمالی تحریم شد، روی کشورهای اروپا‌یی متمرکز شده است.

با این حال، به نظر می رسد به دلیل ممنوعیت اخیر که باعث شده شرکت هوآوی نتواند از خدمات گوگل استفاده کند، این شرکت ضرر زیادی کرده است؛ زیرا گزارشات نشان می‌دهد هواوی  31٪ کاهش در رشد سالانه خود داشته است. البته هواوی همچنان رتبه چهارم خود در رتبه بندی بازار اروپا را حفظ کرده است.

شرکت سامسونگ نیز با وجود اینکه تنها 3 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته، جایگاه اول خود را در بازار همچنان حفظ کرده است. این غول کره جنوبی سهم 34 درصدی از بازار گوشی‌های هوشمند اروپا را دارد و اپل نیز با سهم 19 درصدی از بازار اروپا در سومین فصل سال 2020 در جایگاه دوم قرارگرفته است.

شیائومی با سهم 19 درصدی از بازار، جایگاه سوم خود را حفظ کرده است. Canalys گزارش داده است که بازار شیائومی رشد 91 درصدی سالیانه داشته است؛ ولی با این وجود بیشترین رشد ثبت شده برای شرکت اوپو است که با سهم 3 درصدی از بازار به جایگاه پنجمین فروشنده برتر بازار گوشی‌های هوشمند اروپا رسیده است. در واقع این شرکت چینی، رشد 396 درصدی سالانه داشته است.

در اروپای غربی این نمودار مانند نموداری است که در بازار کل اروپا  نشان داده شده است ولی به نظر می رسد که بیشتر فروش اوپو در اروپا غربی است؛ زیرا رشد سالانه 942 درصدی را ثبت کرده است.

شیائومی در اسپانیا با سهم 34 درصدی بازار به جایگاه اولین فروشنده رسیده است. سامسونگ با سهم 26 درصدی بازار به جایگاه دوم رسیده است و هواوی با سهم 15 درصدی در جایگاه سوم قرار گرفته است.

اوپو با سهم 8 درصدی بازار به جایگاه چهارم رسیده است و از اپل با سهم 7 درصدی بازار پیشی گرفته است. انتظار می‌رود که اپل بعد از عرضه آیفون 12 در چهارمین فصل سال به جایگاه قبلی خود بازگردد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر