استادیوم دوباره به اپ استور برگشت؛ امکان دسترسی به سرویس استادیا فراهم شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

 استادیوم برای دانلود روی فروشگاه اپ استور قرار گرفت. این اپلیکیشن مرورگری غیررسمی است که برخی هواداران ساخته‌اند و امکان دسترسی به سرویس گوگل استادیا را برای کاربران آیفون و آیپد فراهم می‌کند. اپلیکیشن مذکور اولین‌بار در شهریور روی فروشگاه اپ استور منتشر شده بود؛ اما اپل آن را در مهر از روی اپ استور حذف کرد. اپل به این موضوع اشاره کرد که استادیوم از API عمومی استفاده کرده بود که پذیرفتنی نیست.

در ادامه بخوانید:

حالا زکری ناکس (Zachary Know) سازنده‌ی این اپلیکیشن راهی پیدا کرده تا استادیوم دوباره روی اپ استور قرار گیرد.

چند ماه پیش، اپل شیوه‌نامه‌ی اپ استور را تغییر داد تا سرویس‌های استریم بازی مانند گوگل استادیا و مایکروسافت ایکس کلاد بتوانند روی دستگاه‌های iOS اجرا شوند. البته این شیوه‌نامه‌ی جدید بازهم اجرای این سرویس‌ها را آسان نکرده است؛ چراکه کاربران باید بازی‌هایی که می‌خواهند استریم کنند، جداگانه دانلود کنند. این اقدام برای سرویس استریم بازی کاملا بی‌معنی است.

استادیا هیچ‌وقت رسما روی iOS منتشر نشد؛ اما طرفداران به‌دنبال راه‌هایی بودند که بتوانند این سرویس را دراختیار کاربران اپل قرار دهند. مرورگر استادیوم از نسخه‌ی دست‌کاری‌شده کروم استفاده می‌کند تا کاربران امکان دسترسی به بازی‌های سرویس استادیا را داشته باشند.

 این اپلیکیشن از کنترلرهای مختلف مانند کنترلر ایکس باکس و دوال‌شاک پشتیبانی می‌کند. بااین‌حال، گفته شده است که نسخه ۱٫۲ اپلیکیشن استادیوم از کنترلرهای بلوتوثی پشتیبانی نمی‌کند. سازنده‌ی استادیوم گفته این اتفاق برای گرفتن مجوز انتشار از اپل رخ داده است؛ البته به‌طور خاص اعلام شده که این اپلیکیشن با کنترلر استادیا کار می‌کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر