بی ام و i4 به همراه شش خودروی برقی جدید در لیست تولیدات کمپانی باواریایی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت بی ام و قصد دارد پس از عرضه مدل i4 تمام برقی، شش محصول الکتریکی دیگر را نیز روانه بازار کند. بی ام و i4 معادل 600 کیلومتر را با یک مرتبه شارژ باتری خواهد پیمود.

شرکت بی ام و اخیرا با عرضه مدل جدید ix3 خود را وارد بازار پرمنفعت کراس اورهای برقی کرده است. البته این آخرین تلاش بی ام و برای برقی‌سازی محصولات خود به شمار نمی‌رود؛ چرا که طبق اخبار واصله، شش محصول جدید بی ام و با پیشرانه برقی در آینده نه‌چندان دور روانه میدان خواهند شد. این محصولات کاملا جدید بوده و قرار است در مجموع ۱۲ محصول برقی تا سال ۲۰۲۵ به سبد تولیدات کمپانی باواریایی اضافه شود.

 

یک محصول کلیدی ذیگر در سری تولیدات برقی شرکت بی ام و که از سال ۲۰۲۱ پا به میدان خواهد گذاشت، نسخه برقی بی ام و سری ۴ با نام بی ام و i4 است. این مدل قرار نیست به عنوان رقیب مستقیم تسلا مدل ۳ به بازار عرضه شود اما با این حال، حریفی توانمند در مقابل اتومبیل‌های برقی آمریکایی به شمار می‌رود. بی ام و سری3 برقی نیز در همین راستا وارد چرخه تولید خواهد شد.

بی ام و i4

بی ام و i4 ابتدا یه عنوان یک مدل مفهومی اوایل امسال به نمایش درآمد که حدود ۸۵ درصد آن مطابق با نمونه واقعی طراحی شده بود. نهایتا در تصاویر مندرج در این مطلب می‌توانید ظاهر نمونه واقعی بی ام و آی ۴ را مشاهده کنید. در این تصاویر مشخص است که شرکت آلمانی برخی از المان‌های اصلی بی ام و سری ۴ را به مدل برقی منتقل کرده که از جمله می‌توان به جلوپنجره بزرگ دوگانه بی ام و اشاره کرد. برخی تزئینات آبی‌رنگ نیز به جهت اشاره به برقی بودن این خودرو در طراحی ظاهری آن دیده می‌شود.

 

بی ام و i4 جدید از تکنولوژی پیشرانه برقی نسل پنجم بی ام و استفاده می‌کند که در ix3 نیز موجود است. در مقایسه با محصولات برقی پیشین ب ام و، مدل‌های جدید این شرکت از مزایایی همچون موتور برقی نوین و سیستم انتقال قدرت مدرن سود می‌برد که علاوه بر وزن و حجم کمتر، کارایی بیشتری را ارائه می‌دهند. 

 

همچنین شرکت بی ام و روی کاهش استفاده از مواد معدنی کمیاب در باتری و سیستم موتور برقی متمرکز شده، به نحوی که در فرایند ساخت باتری به میزان دو سوم کبالت کمتر استفاده شده است.

بی ام و i4

ظرفیت باتری نیز مورد توجه مسئولان سازنده محصولات برقی بی ام و قرار داشته است؛ باتری مدل شاسی بلند آی ایکس3 حدود ۲۰ درصد افزایش ظرفیت نسبت به گذشته دارد و می‌تواند 700 کیلومتر را با یک مرتبه شارژ بپیماید اما رنج حرکتی بی ام و i4 حدود 600 کیلومتر تخمین زده می‌شود.

 

نوآوری‌های حاضر در محصولات برقی بی ام و با ارائه یک شاسی بلند الکتریکی شگفت‌انگیز در سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد یافت. این محصول از لحاظ ابعاد به اندازه x5 خواهد بود و سقفی نظیر مدل x۶ خواهد داشت. همچنین طراحی کابین آن نیز با الهام از مدل x7 طراحی می‌شود. ضمنا محصولاتی نظیر ix1 به عنوان نسخه برقی نسل بعد ب ام و ایکس1 نیز در سال ۲۰۲۲ وارد سبد تولیدات این شرکت آلمانی خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر