حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

به‌روزرسانی جدید وان‌پلاس ۸ و ۸ پرو باعث پاک شدن اطلاعات کاربران می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در اکتبر سال گذشته، وان‌پلاس به‌روزرسانی اکسیژن اواس (OxygenOS) 11 نسخه بتای ۳ را برای وان‌پلاس ۸ و وان‌پلاس ۸ پرو منتشر کرد. متأسفانه این شرکت اکسیژن اواس نسخه ۱۱.۰.۱.۱ پایدار را به‌جای نسخه آزمایشی در اختیار کاربران قرار داده است. نتیجه این موضوع پاک شدن اطلاعات کاربران به خاطر فکتوری ریست شدن دستگاه‌هایشان بوده است. البته این کمپانی در شنبه ۱۷ آبان (۷ نوامبر) سعی کرد این اشتباه را جبران کند.

سیستم به‌روزرسانی وان‌پلاس به‌گونه‌ای است که دو نوع به‌روزرسانی آزمایشی (بتا) و پایدار وجود دارد. هرماه دو نسخه آزمایشی و یک نسخه پایدار عرضه می‌شود.

کاربران می‌توانند هر یک از این دو نوع به‌روزرسانی را دانلود و نصب کنند و با تغییر نوع به‌روزرسانی، همه اطلاعات آن‌ها پاک خواهد شد.

علاوه بر این، تلفن‌های هوشمند وان‌پلاس به‌طور خودکار به‌روزرسانی‌های منتشرشده را به خاطر فعال بودن گزینه مربوطه در Developer Options نصب می‌کنند. این اشتباه باعث شده که تلفن هوشمند بسیاری از کاربران وان‌پلاس به‌طور خودکار به نسخه پایدار اکسیژن اواس ۱۱.۰.۱.۱ به‌روز شود چراکه گزینه به‌روزرسانی خودکار به‌طور پیش‌فرض در Developer Options فعال بوده است.

بعد از نصب این به‌روزرسانی، تلفن همراه درخواست ریبوت شدن را می‌دهد و کاربران از پاک شدن همه اطلاعاتشان بعد از ریبوت نگران و متعجب بودند.

وان‌پلاس از این موضوع مطلع شده است و اپلیکیشنی را عرضه کرده است که از به‌روزرسانی تلفن جلوگیری می‌کند. اگر از تلفن‌های هوشمند وان‌پلاس ۸ و ۸ پرو و سیستم‌عامل آزمایشی استفاده می‌کنید، اپلیکیشن مربوطه را نصب و اجرا کنید و گزینه KEEP DATA را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، بعد از ریبوت شدن دستگاه اطلاعات شما پاک نخواهد شد.

متأسفانه راه‌حلی برای کاربرانی که اطلاعات خود را از دست داده‌اند منتشر نشده است و در حال حاضر سیستم به‌روزرسانی OTA وان‌پلاس ۸ و ۸ پرو به حالت تعلیق درآمده است. اما اگر تابه‌حال ریبوت نکرده‌اید، این اپلیکیشن به شما برای حفظ اطلاعاتتان کمک خواهد کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر