صرافی آنلاین بایننس کاربران آمریکایی را از خدماتش محروم کرده است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

طبق جدیدترین اطلاعات منتشرشده توسط وب‌سایت The Block، صرافی آنلاین بایننس (Binance Exchange Crypto) که برای معامله‌ی ارز دیجیتال طراحی شده است، مانع دسترسی کاربران به سیستم تبادل مالی خود می‌شود. این اقدام بیش از یک سال پس از آن انجام شد ‌که بایننس در جولای ۲۰۱۹ اعلام کرد از سپتامبر همان سال، خدمات خود به ساکنان ایالات متحده آمریکا را متوقف خواهد کرد.

تاکنون این صرافی به‌طور مؤثری به کاربران آمریکایی امکان دسترسی به پلتفرم خود می‌داد. پیش‌تر در سایت The Block گزارش شده بود که یکی از آمریکایی‌ها با بررسی محدودیت‌های این صرافی آنلاین، متوجه شد برای ساخت حساب کافی است روی گزینه «من [آمریکایی] نیستم» کلیک کند تا حسابش در Binance.com راه‌اندازی شود. نکته جالب این‌جا است که ایجاد حساب کاربری به این روش، برای افرادی که در آمریکا زندگی می‌کنند ممکن است.

بایننس Binance

بایننس اکنون در حال ارسال نامه‌ی الکترونیکی به ساکنان ایالات متحده آمریکا بر اساس آدرس IP آن‌ها است که به‌ نظر می‌رسد این اقدام، گامی مهم در جهت حذف کاربران این منطقه باشد. در یکی از این نامه‌های الکترونیکی که روز یکشنبه ارسال شد، آمده است:

ما متوجه شدیم که ممکن است حساب شما به دلیل آدرس IP آن به ایالات متحده آمریکا مرتبط باشد. مطابق با الزامات قانونی، ما قادر به ارائه خدمات به شهروندان یا ساکنان ایالات متحده آمریکا نیستیم.

اگر شما شهروند یا مقیم ایالات متحده آمریکا هستید، لطفاً ظرف مدت ۹۰ روز دارایی خود را به حساب دیگری منتقل کنید. می‌توانید از Binance U.S یا سایر پلتفرم‌های مختص ایالات متحده آمریکا برای انجام امور مرتبط به صرافی آنلاین استفاده کنید.

یکی از اعضای تیم پشتیبانی مشتری بایننس به The Block گفت:

هنگامی که سیستم ما دسترسی حساب را شناسایی کند یا عوامل ذکرشده در ایمیل در حساب کاربری شناسایی شوند، پیام مذکور برای آن‌ها ارسال و اطلاع‌رسانی‌ لازم انجام می‌شود.

ارتباط مسائل اخیر با جلوگیری از دسترسی کاربران آمریکایی به بایننس

اقدام اخیر بایننس دقیقا پس از آن انجام گرفت که دولت آمریكا پرونده‌های حقوقی دوگانه‌ای علیه پلتفرم تبادل بیت‌کوین BitMEX تشکیل داد. وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا و کمیسیون معاملات آتی کالاها اخیرا BitMEX و بنیان‌گذاران آن را به نقض مقررات شناخت مشتری (KYC) و مبارزه با پولشویی متهم کردند. با توجه ‌به ادعای دولت آمریکا، BitMEX برنامه‌ی KYC خود را تسریع کرد و از همه مشتریان خواست تا ۵ نوامبر (۱۵ آبان)، سه ماه زودتر از مهلت اصلی در فوریه ۲۰۲۱، اطلاعات خود را تأیید کنند.

این اقدامات تنها مختص این شرکت نبود و یکی از رقبای آن به اسم Deribit نیز از کاربران خود درخواست کرد تا قبل از پایان سال حتما اطلاعات خود را تأیید کنند. گفتنی است Deribits پیش‌تر ساکنان ایالات متحده آمریکا را بر اساس آدرس IP آن‌ها مسدود کرده است و از ثبت نامشان جلوگیری می‌کند.

بایننس آمریکا

در ادامه بخوانید:

به‌ نظر می‌رسد که بایننس نیز به دلیل عدم کنترل دقیق موارد ذکرشده، در رادار رگولاتوری‌ها قرار دارد. در ماه سپتامبر، Financial Action Task Force گزارشی منتشر كرد که در آن به مورد جالبی درباره‌ی این صرافی آنلاین اشاره داشت. این گزارش ادعا می‌کرد که بایننس زمان زیادی به جابه‌جایی‌ مورد نیاز برای عدم رعایت قوانین اختصاص داده است.

اخیرا فوربس گزارشی منتشر کرد و در آن جزئیات آن‌چه به‌عنوان تلاش بایننس برای جلوگیری از نظارت رگولاتوری‌های ایالات متحده آمریکا توصیف کرد، شرح داد. این گزارش ادعا می‌کرد که بایننس یک ساختار شرکتی پیچیده طراحی کرده است که برای فریب عمدی رگولاتوری‌ها استفاده می‌شود؛ همچنین گفته می‌شود این ساختار برای به ‌دست آوردن سود مخفیانه از سرمایه‌گذاران رمزنگاری در ایالات متحده آمریکا طراحی شده است.

در سپتامبر سال گذشته یک بخش اختصاصی در ایالات متحده آمریکا با نام Binance.US مستقر شد که نسبت به پلتفرم اصلی ضعیف‌تر است.

به‌نظر شما کاربران تک تایمز آیا جلوگیری از دسترسی کاربران آمریکایی به صرافی آنلاین بایننس می‌تواند نوعی اعتراض در برابر سیاست‌های پیشین آمریکا باشد؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر