حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

آغاز مجدد روند کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو پس از وقفه‌ای کوتاه + قیمت خودرو در ۲۰ آبان ۹۹

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – روند نزولی کاهش قیمت خودرو که برای مدتی متوقف شده بود، دوباره در روز سه‌شنبه ۲۰ آبان از سر گرفته شد و برخی خودروهای داخلی کاهش ارزش چند میلیون تومانی را تجربه کردند.

پس از کاهش انتظارات تورمی عموم جامعه ناشی از رویدادهای سیاسی-اقتصادی اخیر، شاهد به وجود آمدن روزنه‌های امید به آینده در میان مشتریان و کاهش نرخ اکثر کالاهای سرمایه‌ای نظیر ارز، سکه، مسکن و خودرو بودیم؛ به نحوی که در این مدت کوتاه قیمت بسیاری از خودروها حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد نسبت به ۲ هفته پیش تقلیل یافت. با این حال دیری نپایید که این روند نزولی متوقف شد و دوباره بازار ارز و طلا از سر ناسازگاری با مصرف‌کنندگان درآمدند و روند صعودی به خود گرفتند.

در این بین قیمت خودرو نیز که طی ماه‌های گذشته به شدت افزایش یافته بود، پس از چند روز فرایند کاهش نرخ‌ها، دوباره تمایل خود را به صعود نشان داد. با این وجود گویا کاهش سطح انتظارات تورمی مردم و امیدهای بوجود آمده پیرامون ثبات یافتن نرخ ارز در آینده نه‌چندان دور، قدرت بیشتری نسبت به این التهابات گذرا داشته و موجب آغاز دوباره روند نزولی قیمت‌ها در بازار خودرو شده است.

قیمت خودرو

به گزارش رسانه تک تایمز به نقل از پرشین خودرو، هم‌اکنون در بازار خودرو عمده افراد فروشنده هستند و برخی ار ایشان جهت به فروش رساندن اتومبیل خود مجبورند آن را با تخفیف‌های بالا به مشتریان ارائه کنند تا خریداری برای آن پیدا شود. بر این اساس روز 20 آبان 99 پژو ۲۰۶ تیپ ۲ معادل ۲۰۳ میلیون تومان قیمت خورد و مدل تیپ ۵ این خودرو نیز با بهای ۲۷۵ میلیون تومان در بازار ارائه شد. از طرف دیگر پژو پارس معمولی حدود ۲۳۸ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی ال ایکس برابر ۲۰۵ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ اتوماتیک با بهای حدودا  ۵۰۰ میلیون تومان در معرض فروش گذاشته شده‌اند.

محصولات سایپا همچون پراید ۱۳۱ با قیمت ۱۱۵ میلیون تومان، خودروی هاچبک تیبا ۲ به قیمت ۱۴۰ میلیون تومان، ساینا دنده‌ای ۱۴۷ میلیون تومان و کوییک با بهای ۱۵۳ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شوند. رنو ساندرو اتوماتیک و ساندرو استپ وی اتوماتیک نیز حدود ۵۹۰ و ۶۲۰ میلیون تومان قیمت دارند.

روند کاهش قیمت‌ها در محصولات مونتاژی نیز احساس می‌شود به نحوی که مزدا ۳ حدود یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان، سراتو آپشنال ۸۹۰ میلیون تومان، بسترن b30 برابر ۵۳۰ میلیون تومان، چانگان cs75 در حدود ۵۷۰ میلیون تومان، جک s۵ با قیمت ۷۸۰ میلیون تومان، چری تیگو ۵ با قیمت ۷۵۰ میلیون تومان، هایما s۵ معادل ۶۹۰ میلیون تومان و برادر بزرگتر آن یعنی هایما اس ۷ نیز حدود ۷۶۰ میلیون تومان ارزش‌گذاری شده‌اند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر