گیربکس شش دنده ایران خودرو به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

به گزارش رسانه تک تایمز به نقل از پرشین خودرو، آقای فرشاد مقیمی مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در دیدار با مسئولان بانک آینده، با اشاره به فعالیت‌های گوناگون این خودروساز در زمینه‌های تحقیق، توسعه و نوآوری اظهار داشت: دستاوردهای بسیار مهمی در حوزه تولیدات ساخت داخل به دست آورده و موفق شده‌ایم تهدیدات ناشی از تحریم را با تکیه بر توان متخصصان داخلی به فرصت تبدیل کنیم.

 

وی با اشاره به این نکته که به زودی اتفاقات مبارکی در مجموعه ایران خودرو روی خواهد داد، بیان داشت: به منظور بهبود عملکرد قوای محرکه و کاهش مصرف سوخت، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اقدامات موثری انجام داده‌ایم. مدیرعامل ایران خودرو به بهره‌برداری از خط تولید جعبه دنده ۶ سرعته اشاره کرد و گفت: رانا پلاس نخستین محصولی خواهد بود که به این نوع جعبه دنده مجهز می‌شود. وی همچنین اضافه کرد که طراحی موتور سه سیلندر و ارتقاء پیشرانه ۱۶ سوپاپ پژو ۲۰۶ تیپ ۵ یا TU5 نیز در جهت کاهش میزان مصرف سوخت در برنامه این شرکت قرار دارد.

ایران خودرو

مدیرعامل ایران خودرو ضمن اشاره به فشار های ناشی از تحریم اعلام کرد در برنامه‌های توسعه‌ای خود هیچ نوع مشاوره‌ای از کمپانی‌های خارجی دریافت نکردیم. مدیرعامل بانک آینده نیز در این دیدار اظهار داشت: خودروسازی صنعت پیشرو و پیشران اقتصاد کشور است و تحولات بسیار مهمی در حوزه متنوع‌سازی محصولات و افزایش تولید ایران خودرو اتفاق افتاده که جای تقدیر دارد.

 

آقای فطانت‌فرد افزود: در سال جهش تولید رکوردهای پی درپی در ایران خودرو رخ داده و زمینه بسیار مناسبی فراهم آمده تا صنعت مالی و بانکی نیز خلاقیت به خرج داده و محصولات مالی نوین متناسب با این حرکت ارائه دهد. وی تصریح کرد: پیشنهاداتی برای همکاری ارائه شده تا در کارگروه مشترک میان بانک آینده و ایران خودرو، زمینه‌های اجرایی و عملیاتی به منظور افزایش تولید و عرضه محصولات جدید ایران خودرو فراهم شود.

 

در پایان لازم به ذکر است که گیربکس شش سرعته دستی ایران خودرو به احتمال زیاد نمونه ارتقایافته گیربکس پنج سرعته موجود در محصولات این شرکت نظیر سمند، دنا و پژو پارس دنده‌ای باشد که افزودن دنده ششم به آن، موجب ارتقای عملکرد فنی خودرو در سرعت‌های بالا و همچنین کاهش مصرف سوخت پیشرانه خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر