اولین تصاویر از طراحی ظاهری ال 90 ایرانی منتشر شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت سایپا که چندی پیش از عرضه محصول ال 90 ایرانی طی ماه‌های آینده خبر داده بود، در نخستین گام از این فرآیند اقدام به انتشار تصویر گرافیکی از این محصول آتی خود کرد.

به گزارش رسانه تک تایمز، خودرو ال ۹۰ یا لوگان که محصول شرکت رنو فرانسه و زیر مجموعه رومانیایی آن یعنی کمپانی داچیا است، از سال ۱۳۸۶ روانه بازار کشور شد و قرار بود جایگزین محصولات اقتصادی نظیر پیکان و پراید شود. با این حال وضعیت خاص بازار ایران سبب شد تا رنو ال ۹۰ به دلیل بهره‌مندی از توان فنی و کیفیت ساخت برتر از رقبای هم‌رده داخلی، به یکی از محبوب‌ترین محصولات ایران خودرو و سایپا تبدیل شود.

با این حال به دلیل اعمال تحریم و وارداتی بودن بخش عمده قطعات این خودرو و سایر مشتقات هم‌خانواده آن همچون پارس‌تندر، تندرپلاس و رنو ساندرو، تولید تمامی اعضای خانواده ال نود در ایران به طور کامل متوقف شد. حال شرکت سایپا با انتشار طرح‌های گرافیکی از چهره جدید ال 90 ایرانی تحت عنوان سایپا p90 رونمایی کرده است.

سایپا p90

سایپا p90 علاوه بر تغییر چهره نسبت به مدل فرانسوی، از لحاظ فنی نیز در قیاس با نسخه پیشین تفاوت خواهد داشت. در نمای روبرو شاهد متحول شدن کامل بخش چهره این محصول هستیم. در نمای عقب هم جلوه متمایز و نسبتا مدرن این محصول کاملا مشهود است؛ به ویژه سبک طراحی چراغ‌ها بسیار برتر از نسخه استاندارد بوده و حالتی خوشایند به نمای عقب سایپا p90 بخشیده است. طراحی سپر هم متفاوت از گذشته به نظر می‌رسد. ناگفته نماند طراحان شرکت سایپا ضمن تغییرات ایجاد شده در قسمت جلو، سعی کرده‌اند تا استاندارد حفاظت از عابر پیاده را در این سدان به‌ روزآوری ‌شده رعایت کنند.

 

خودرو سایپا p90 بر پلتفرم B0 گروه رنو نیسان توسعه یافته و قرار است از پیشرانه‌های جدید گروه صنعتی سایپا روی این محصول استفاده شود. به هر حال باید منتظر ماند و دید که در نهایت سایپا p90 با چه حجمی از تغییرات داخلی و فنی، همچنین چه نوع قوای محرکه به دست مشتریان ایرانی می‌رسد. طبق صحبت‌های پیشین مسئولان سایپا، رنو ال ۹۰ ایرانی حداکثر تا ۱۸ ماه آینده روانه بازار خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر