گوگل با جمع‌سپاری، الگوریتم یادگیری ماشین گوگل فوتوز را آموزش می‌دهد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گوگل فوتوز یکی از پیشگامان حوزه حافظه ابری برای ذخیره عکس و ویدئو است. این سرویس نه‌تنها عکس‌ها و فیلم‌های کاربران را ذخیره می‌کند و آن‌ها را سریع دراختیار کاربران قرار می‌دهد، بلکه با استفاده از یادگیری ماشین می‌تواند کلاژهای بسیار زیبایی از تصاویر کاربران درست کند. ویژگی مهم این سرویس، رایگان بودن آن است.

مقاله‌ی مرتبط:

در جدیدترین به‌روزرسانی منتشرشده برای نسخه اندروید گوگل فوتوز، کاربران با استفاده از ویژگی جمع‌سپاری می‌توانند به ارتقا عملکرد الگوریتم‌ این سرویس کمک کنند.

بعد از به‌روزرسانی گوگل فوتوز گزینه‌ای به‌نام Help improve Google Photos به آن اضافه می‌شود. با فعال‌ کردن این ویژگی یک سری از عکس‌های قدیمی خود را مشاهده خواهید کرد. گوگل از کاربران سؤال می‌کند درباره عکس چه می‌دانند. سؤالات بسیار آسان هستند؛ مثلا از کاربران پرسیده می‌شود چه چیزی در این عکس برای آن‌ها مهم است؟

گوگل فوتوز سعی دارد با طرح سؤالات مختلف متوجه ‌شود چه چیزهایی برای شما مهم است و دوست دارید کدام تصاویر را پرینت کنید. به این ترتیب می‌تواند عکس‌های کلاژ بهتری درست کند و حتی بهتر متوجه می‌شود کدام عکس‌ها به مراسم خاصی متعلق هستند. البته صرفا با جواب دادن به چند سؤال متوجه بهبود عملکرد گوگل فوتوز نخواهید شد و مدتی زمان لازم است تا تأثیر همکاری خود با گوگل را مشاهده کنید.  

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر