آغاز تولید شاسی بلند لیفان x70 در مجموعه صنعتی خودروسازان بم

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – لیفان x70 یکی از جدیدترین تولیدات کمپانی چینی لیفان موتورز است که شرکت خودروسازان بم مسئولیت عرضه آن به بازار ایران را بر عهده گرفته و اخیرا فرایند تولید این خودرو کراس اوور را آغاز کرده است.

خودرو لیفان x70 یک شاسی بلند جمع‌وجور چینی است که نخستین مرتبه در سال ۲۰۱۷ توسط شرکت خودروسازی لیفان موتورز به معرض نمایش درآمد و یک سال بعد راهی بازارهای چین، روسیه و آمریکای لاتین شد. شرکت خودروسازان بم نیز به عنوان زیرمجموعه کرمان موتور زمینه را برای عرضه یک محصول شاسی بلند چینی به بازار فراهم دید و از همین رو به سراغ شرکت لیفان رفته و لیفان x70 را جهت ارائه به بازار ایران انتخاب کرد.

تولید لیفان x70

خبر تولید لیفان x70 توسط خودروسازان بم از چندی پیش در مجامع مختلف نقل می‌شد اما فرآیند رسمی آن تا پیش از این آغاز نشده بود. به هر صورت به نظر می‌رسد که شرکت کرمان موتور و خودروسازان بم در این مدت مشغول آماده‌سازی خطوط تولید خود جهت ساخت و ارائه این محصول شاسی بلند جمع و جور به بازار ایران بوده‌اند؛ زیرا اخبار رسیده در روزهای اخیر حاکی از آغاز فرآیند تولید لیفان x۷۰ در مجموعه صنعتی کرمان موتور و خودروسازان بم هستند.

لازم به ذکر است بر اساس اطلاعات منتشر شده در وبسایت شرکت سازنده، لیفان x70 به یک موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی۲ لیتری مجهز شده که حداکثر قدرت آن معادل 140 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه بوده و بیشینه گشتاور آن برابر 178 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه است. این کراس اوور 1415 کیلوگرمی می‌تواند به حداکثر سرعت 175 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و قوای محرکه آن از نوع دیفرانسیل جلو خواهد بود.

تولید لیفان x70

از جمله مهم‌ترین امکانات لیفان x70 نیز می‌توان به دو عدد کیسه هوا، سیستم‌های کنترل پایداری، سیستم مالتی مدیا 9 اینچی اندرویدی، بلوتوث، 6 عدد بلندگو، سنسور فشار باد تایر، تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی راننده با قابلیت تنظیم شش حالته برقی، گرمکن صندلی‌های جلو، ریموت صندوق عقب، آینه‌های تاشونده با تنظیم برقی و گرمکن، سنسورهای پارک، دیلایت، کروز کنترل، استارت دکمه‌ای، ریموت هوشمند، دوربین عقب.

به گزارش رسانه تک تایمز به نقل از پرشین خودرو، تولید محصول لیفان x70 در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم و کارخانه خودروسازان بم شروع شده و این محصول هم‌اکنون به عنوان پرچمدار تولیدات لیفان در ایران در حال تولید است. در ادامه مطلب به تصاویری از خطوط تولید این محصول که توسط خبرنگار پرشین خودرو گرفته شده، توجه بفرمایید.








بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر