حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

تحریم های فیس بوک و گوگل علیه تبلیغات سیاسی همچنان ادامه دارد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – به دنبال ابهام فعلی در نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دو کمپانی بزرگ گوگل و فیس بوک از ادامه تحریم های خود علیه تبلیغات سیاسی تا مدت نامعلومی خبر داده اند.

با توجه  به ادامه بررسی های لازم جهت تعیین ریاست جمهوری ایالات متحده تا زمان نامشخص، فیس بوک و گوگل اعلام کرده اند که تحریم های آن ها بر ضد تبلیغات سیاسی هنوز پا بر جا است. طبق گفته قبلی این دو کمپانی، منع تبلیغات حداقل تا یک هفته پس از را گیری ادامه دارد. گوگل گفته که وضعیت را هر هفته چک می کند.

هشت روز پس از پایان رای گیری و بسته شدن صندوق ها، گوگل و فیس بوک هر دو طی مصاحبه ای با رسانه Financial Times اعلام کرده اند که تحریم های آن ها تا مدت نامعلومی ادامه خواهد یافت.  

با اینکه رقابت بر سر رییس جمهوری فعلا به نفع جو بایدن است، اما ترامپ و متحدانش همچنان بر سر نتایج به دست آمده اختلاف نظر دارند. آن ها مدعی هستند که در فرایند رای گیری تقلب شده است، هرچند که مدرکی را در این خصوص ارائه نکرده اند.

به هر حال پس از اجرای انتخابات، اطلاعات نادرست و غیرموثقی روی پلتفرم های مختلف، از جمله فیس بوک، توییتر و یوتیوب نشر پیدا کرد. تیم بایدن به طور خاص از کمپانی فیس بوک برای عدم موفقیت در کاهش سرعت جنبش توطئه آمیز Stop The Steal و یا سرکوب فراخوانی های خشونت طلبانه، انتقاد کرده است. طبق گفته بیل روسو، رییس مطبوعاتی تیم بایدن، فیس بوک باعث اختلال در سیاست دموکراسی آن ها شده است.

به هر حال، فیس بوک اقداماتی را برای مقابله با ادعاهای انتخاباتی نادرست صورت داده و برخی از گروه ها و صفحات مربوط به شعار Stop The Steal را حذف کرده است. این کمپانی همچنین سعی دارد تا ریشه جریان اطلاعات نادرست در این گروه های خاص را پیدا کند. راب لیترن، مدیر تولید کمپانی زاکربرگ در حساب توییتر خود به ادامه تحریم های فیس بوک اشاره کرده و زمان توقف آن را نامعلوم دانسته است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر