حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

امکان ذخیره سازی رایگان فایل ها در گوگل فوتوز به زودی برداشته می شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – طبق سیاست های جدید شرکت گوگل، ذخیره سازی تصاویر و ویدیوها در گوگل فوتوز از یکم ژوئن 2021 دیگر رایگان نخواهد بود و کاربر باید مبلغی را به عنوان حق اشتراک پرداخت کند.

شرکت گوگل به تازگی اعلام کرده که امکان ذخیره سازی تصاویر در حافظه گوگل فوتوز به زودی پولی خواهد شد. جالب آنکه این سرویس به مدت پنج سال کاملا رایگان بوده است.

این تغییر از یکم ژوئن 2021 اعمال می شود و اگر فرد بخواهد تا بیش از 15 گیگابایت عکس را در حافظه گوگل فوتوز نگهداری کند، باید مبلغی را به عنوان حق اشتراک پرداخت نماید. البته دارندگان گوشی های پیکسل از این قاعده مستثنی بوده و قادر هستند پس از تاریخ مذکور نیز تصاویر با کیفیت خود را به صورت نامحدود در این سرویس آپلود کنند.

طبق گفته های گوگل، تصاویر و ویدیوهایی که تا پیش از یکم ژوئن در گوگل فوتوز بارگذاری می شوند، جزو ظرفیت 15 گیگابایت نخواهند بود. همچنین از این تاریخ به بعد کلیه اسناد، نقاشی ها، صفحات گسترده و غیره که روی گوگل درایو قرار می گیرند نیز با محدودیت 15 گیگابایت مواجه خواهند شد. ظاهرا هدف از اعمال این محدودیت ها، نزدیک کردن سیاست کمپانی با استانداردهای موجود بوده است.

طبق سیاست های جدید، اگر فردی بیش از دو سال به حساب کاربری خود متصل نشود، گوگل کلیه اطلاعات وی در سرویس را حذف خواهد کرد. همچنین اگر ظرفیت اطلاعات شخص بیش از حد مجاز باشد، محتوای موجود در جیمیل، درایو و فوتوز پس از گذشت دو سال تماما از بین می رود. البته گوگل پیش از حذف داده ها، چندین پیام اخطار را برای کاربر ارسال می کند.

اگر به خاطر داشته باشید گوگل دو سال پیش از گوگل وان رونمایی کرد. این سرویس دارای مزایای متعددی بوده و قیمت آن نیز نسبت به سرویس های مشابه پایین تر است. شرکت در ژوئیه امسال اعلام کرد آن دسته از کاربرانی که مشترک گوگل وان نیستند نیز می توانند از خدمات پشتیبان این سرویس استفاده کنند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر