تصویری از مدل اولیه پورشه Macan EV فاش شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پورشه تصاویری از مدل‌های اولیه اتومبیل‌های عرضه نشده خود منتشر کرده است و مدل جدید Macan EV نیز در این یکی از تصاویر به چشم می‌خورد. این اتومبیل نسل جدید سری Macan خواهد بود.

پورشه کتابی به نام پورشه آنسین (Porsche Unseen) منتشر کرده است که در آن ۱۵ نمونه اولیه اتومبیل‌های عرضه نشده سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۹ موجود است. اتومبیل‌های مختلفی مانند هایپرکار ها (Hypercars) و ون‌های الکتریکی در آن به چشم می‌خورند. البته این خبر مربوط به اتومبیل‌های باشکوه عرضه‌نشده سال‌های پیش نیست. تصویری در این کتاب وجود دارد که به نظر می‌رسد مربوط به اتومبیل نسل جدید تمام الکتریکی Macan باشد که قرار است در آینده منتشر شود.

دلایلی وجود دارد که اتومبیل دیده‌شده قطعاً مربوط به سری Macan باشد. اتومبیل موجود در تصویر درست شبیه اتومبیلی است که چند هفته قبل توسط Autoblog منتشر شده بود. طراحی ظاهری اتومبیل نیز شبیه به دیگر اتومبیل‌های سری Macan است. چراغ‌های جلو باریک‌تر و به‌نوعی مانند سری Taycan هستند. همچنین، گریلی در قسمت جلویی اتومبیل وجود ندارد. یک ورودی مستطیل شکل در قسمت پایین سپر جلو و همچنین المان‌های عمودی باریکی در طرفین وجود دارند که می‌تواند مربوط به چراغ‌ها و یا ورودی‌های اضافی باشد. به‌غیراز این موارد، اتومبیل Macan جدید دارای بدنه‌ای صاف با خطوط افقی واضح در زیر چراغ‌های جلویی است.

در مورد قسمت‌های کناری اتومبیل، هانچ (Haunch) های مشخص‌تری نسبت به مدل‌های کنونی Macan وجود دارد و همچنین روفلاین (Roofline) مدل جدید زیباتر است. طرح ذوزنقه شکل مخصوص سری Macan هنوز در قسمت‌های کناری باقی مانده است. هرچند مدل جدید زاویه‌دارتر به نظر می‌رسد. قسمت پشتی اتومبیل در تصویر مشخص نیست ولی تصاویر مربوط به Autoblog نشان می‌دهد که Macan جدید دارای یک اسپویلر (Spoiler) پشتی و چراغ‌های عریض خواهد بود.

پورشه در فوریه ۲۰۱۹ اعلام کرد که اتومبیل نسل جدید Macan به‌صورت تمام الکتریکی خواهد بود. برخلاف Taycan و Audi E-Tron GT که بر پایه پلتفرم J1 ساخته شده بودند، Macan جدید بر پایه پلتفرم PPE (Premium Platform Electric) ساخته خواهد شد. این پلتفرم به‌صورت مشترک با Audi ساخته شده است و در مجموعه‌ای از اتومبیل‌های الکتریکی شرکت فولکس‌واگن نیز استفاده خواهد شد. با استفاده از این پلتفرم، منتظر ظرفیت شارژ ۸۰۰ ولتی و شتاب سریع باشید.

اتومبیل جدید Macan EV ظرف چند سال آینده در کارخانه پورشه در لایپزیگ (Leipzig) تولید خواهد شد و این به معنی بازنشسته کردن Macan های فعلی و همچنین Panamera خواهد بود. در مورد Macan های فعلی، آن‌ها برای چند سال در کنار اتومبیل‌های الکتریکی موجود به کار خود ادامه خواهند داد و شاید به‌روزرسانی و بهبودهایی را دریافت کنند. ممکن است نام اتومبیل جدید یعنی Macan EV در آینده تغییر کند اما فعلاً نمی‌توان نظر قطعی دراین‌باره داد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر