پورشه 904 لیوینگ لجند؛ یک خودرو کوپه فوق سبک با انجین موتورسیکلت!!

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – پورشه 904 لیوینگ لجند یکی از مدل‌های مفهومی شرکت پورشه بود که هرگز روانه بازار نشد. در بخش پیشرانه این خودرو اتفاقی نادر رخ داد و از انجین موتورسیکلت دوکاتی در آن استفاده شد.

زمان تولید پورشه 904 لیوینگ لجند به سال 2013 برمی‌گردد یعنی هنگامی که شرکت پورشه یک مدل در ابعاد کامل را ساخت. اما این فقط یک کوپه فوق سبک معمولی نبود؛ همانطور که از نام آن مشخص است، این خودرو یک ادای احترام مدرن به مدل کلاسیک پورشه 1960s 904 / Carrera GTSبود و یک راز مهم در زیر بدنه خمیده خود داشت.

در واقع پورشه 904 لیوینگ لجند یک فولکس واگن xl1 در لباس مبدل است؛ این خودرو فوق‌العاده خاص به عنوان یک مدل تولید محدود در سال 2014 به بازار فرستاده شد. شرکت VW از سال 2002 ایده تولید یک ماشین بسیار کارآمد را در ذهن می‌پروراند. همین امر سبب شد تا توجه تیم طراحی پورشه به شاسی مونوکوک کربنی XL1 جلب شود. بنابراین آنها شروع به طراحی یک اتومبیل کوچک ورزشی کردند و در کمال حیرت فهمیدند که این خودرو لیاقت نام “904” را دارد.

پورشه 904

بزرگترین سورپرایز در محفظه موتور این خودرو پنهان شده است، جایی که هیچ نوع نشانه‌ای از پیشرانه چهار یا تخت شش سیلندر وجود ندارد،  چه رسد به موتور V8. مهندسان پورشه بخش پیشرانه را به یک انجین V2 موتورسیکلت محدود کردند. البته این کار قبلا در فولکس واگن سابقه داشته است. این شرکت  یک مدل کانسپت به نام XL Sport را در همان روزها توسعه داد که از یک موتور 1.2 لیتری v2 متعلق به Ducati 1199 Superleggera نیرو می‌گرفت. این انجین 200 اسب بخار نیرو تولید می‌کرد و می‌توانست تا حداکثر 12000 دور در دقیقه دوران کند.

پورشه 904

برای تصور عملکرد فنی پورشه 904 Living Legend، یادآوری می‌کنیم که شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت مدل فولکس واگن XL Sport 2014 برابر 5.7 ثانیه بود و حداکثر سرعت آن به رقم 168 مایل بر ساعت (270 کیلومتر در ساعت) می‌رسید. شایان ذکر است که xl1 سبک‌تر بود و فقط 890 کیلوگرم وزن داشت.

به نظر ما از بین تمام مدل‌های مفهومی که تا امروز پورشه معرفی کرده ، این مورد بسیار برجسته و شایسته تقدیر است؛ از طراحی گرفته تا مشخصات فنی، همه و همه بسیار عالی به نظر می‌رسد. واقعا شرم آور است که 904 Living Legend هرگز برای تولید در نظر گرفته نشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر