ساخت نمایشگر 55 اینچی AMQLED با کیفیت 4K

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – کمپانی سازنده BOE بار دیگر به یک نقطه عطف در ساخت نمایشگر رسیده و به تازگی از نمایشگرهای AMQLED خود رونمایی کرده است. جزییات مربوط به این فناوری را در ادامه بررسی می کنیم.

کمپانی سازنده نمایشگرهای BOE بار دیگر با رونمایی از نمایشگرهای AMQLED (دیود نورافشان کوانتوم دات ماتریس فعال) به ابعاد 55 اینچی و کیفیت 4K به نقطه عطفی در فناوری دست پیدا کرده است. ساخت نمایشگر AMQLED رسما یک پیشرفت بزرگ و اصلی در حوزه نقطه های کوانتومی الکترولومینسنت برای BOE به حساب می آید.

نمایشگر جدید 55 اینچی با کیفیت 4K از فناوری کوانتوم دات الکترولومینسنت استفاده کرده و دارای مشخصاتی نظیر وضوح 3840 در 2160 پیکسل، گستره رنگی تا 119% NTSC، و نرخ کنتراست 1000000:1 است که یک نرخ بسیار بالا در نمایشگرهای بزرگ به حساب می آید.

در حال حاضر، کاربردهای متعدد فناوری کوانتوم دات در نمایشگرها عمدتا شامل فناوری نور پسزمینه کوانتوم دات فوتولومینسنت و فناوری دیود نورافشان کوانتوم دات الکترولومینسنت یا همان (AMQLED) می شود. بر خلاف فناوری نور پسزمینه (بک لایت) کوانتوم دات فوتولومینسنت، AMQLED نیازی به نور پسزمینه نداشته و نقطه های کانتومی می توانند با تزریق جریان، موجب تابش نور شوند. این فناوری در واقع از مزایای متعددی از جمله لومینسنت خودکار (یا همان خود-روشنایی)، گستره نوری وسیع، طول عمر دراز بهره می برد و به یک جهت گیری خاص جهت ساخت نمایشگرهای کوانتوم دات تبدیل شده است.  

اگر به خاطر داشته باشید، تلویزیون های کوانتوم دات نوع جدیدی از تلویزیون های ال سی دی LED-backlit به شمار می آیند. تصویر به همان شیوه نمایشگرهای LCD ساخته می شود، اما فناوری کوانتوم دات رنگ ها را بهبود می دهد. سیستم بک لایت یا همان نور پسزمینه روی یک تلویزیون ال سی دی را می توان مشابه با یک بانک از LED ها در نظر گرفت که در لبه نمایشگر یا درست پشت آن نصب شده است. این نور به وسیله یک صفحه هدایت نور و گذر از یک فیلتر قطب ساز منتشر می شود. سپس فوتون ها با یک لایه از کریستال های مایع برخورد می کنند که یا جلوی نور را گرفته و یا آن را از یک فیلتر قطبی ساز دوم عبور می دهد.

نوری که از لایه قبلی قطبی ساز دوم عبور کرده، به لایه فیلترهای رنگی قرمز، آبی و سبز (و گاهی زرد) می رسد و از آن گذر می کند و به عنوان زیرپیکسل ها در نظر گرفته می شود. این زیرپیکسل ها تحت اعمال شارژهای الکتریکی قرار می گیرند که باعث متعادل سازی ترکیب نور رنگی قابل مشاهده در طرف دیگر می شود. این مجموعه نور، مقدار نوری هر پیکسل روی نمایشگر را به وجود می آورد.   

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر