حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

دادخواست آمازون علیه انفلوئنسرهای اینستاگرام و تیک تاک

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – فروشگاه بزرگ آمازون اخیرا با تنظیم یک دادخواست قانونی، برخی از انفلوئنسرهای اینستاگرام و تیک تاک را به تبلیغ و فروش کالاهای تقلبی متهم کرده است.

کمپانی آمازون به تازگی با تنظیم یک دادخواست ، 13 انفلوئنسر اینستاگرام و تیک تاک را به کلاهبرداری و تبلیغ کالاهای لوکس تقلبی متهم کرده است. کلی فیتزپاتریک و سابرینا کلی-کریچی از جمله انفلوئنسرهایی هستند که با همدستی فروشندگان سعی در فروش کالاهای تقلبی داشته اند. آمازون ادعا کرده که این افراد با استفاده از شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک و تیک تاک و همچنین وب سایت های شخصی خود، به تبلیغ محصولات تقلبی پرداخته اند.

طبق دادخواست آمازون ، انفلوئنسرها تصاویر کالاهای بدون مارک و لوکس (اما تقلبی) را کنار یکدیگر گذاشته و آن ها را با متن Order this/Get this (این را سفارش بده/این را دریافت کن) منتشر کرده اند. عبارت Order this در کنار کالای عمومی آمازون نوشته شده و Get this نیز در واقع به محصول لوکس تقلبی (یا همان Dupe) اشاره می کند.

همانطور که در شکل زیر می بینید، یک کیف پول ساده مشکی رنگ به عنوان محصول آمازون در قسمت بالا قرار گرفته؛ اما خریدار پس از اتمام سفارش، کالای لوکس پایینی را دریافت خواهد کرد. ناگفته نماند که انفلوئنسرها از کالای تقلبی به عنوان محصول باکیفیت یاد می کنند.

آمازون در این باره گفته که افرادی مانند فیتزپاتریک و کلی-کریچی (و فروشندگانی که با آن ها همکاری می کنند) با پست کردن کالای معمولی روی آمازون، در واقع سیاست های شرکت در خصوص منع محصولات تقلبی را تحت الشعاع قرار داده اند. فیتزپاتریک که پیش از این یکی از انفلوئنسرهای اصلی آمازون محسوب می شد، اکنون اجازه هر گونه تبلیغ برای کمپانی را ندارد. البته او همچنان در وب سایت شخصی خود کالاهای Dupe را تبلیغ می کند. طبق ادعای آمازون، پلتفرم کلی-کریچی برای فروش محصلات تقلبی نیز شناسایی و بلاک شده است.

همانطور که می دانید انفلوئنسرها نقش بسیار مهمی را در تبلیغ و فروش محصولات کمپانی های مختلف ایفا می کنند، اما گاهی اوقات نیز می توانند با سوء استفاده از قدرت خود در شبکه های اجتماعی، به بساط کلاهبرداری دامن بزنند. آمازون تا کنون اقدامات متعددی را برای مقابله با فروش محصولات تقلبی انجام داده و حتی یک واحد اختصاصی را برای آن به وجود آورده است. رییس این واحد یعنی کریستینا پوزا، در رابطه با دادخواست اخیر گفته که کلیه شرکت های فعال در این عرصه باید با یکدیگر همکاری کنند تا پای سودجویان از این صنعت بیرون کشیده شود. وی افزود آمازون همچنان به سرمایه گذاری هنگفت برای مقابله با جرایم این چنینی ادامه خواهد داد. گفته می شود کمپانی در سال 2019 بیش از 500 میلیون دلار را صرف مبارزه با کالاهای جعلی کرده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر