حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

نرم‌افزار Sketch 360 به مایکروسافت سرفیس دوئو می‌آید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در سال ۲۰۱۸، یکی از مدیر برنامه‌های اصلی مایکروسافت به نام مایکل شروته (Michael Scherotter) نرم‌افزاری به نام اسکچ ۳۶۰ را در مایکروسافت استور منتشر کرد. این نرم‌افزار به کاربر توانایی ایجاد اسکچ‌های ۳۶۰ درجه پانوراما را در تبلت‌های ویندوزی می‌دهد.

امروز، شروته در وبلاگش اعلام کرد که در حال آماده کردن این برنامه برای اندروید و بهینه‌سازی آن برای سرفیس دوئو (Surface Duo) است.

او گفت که نرم‌افزار فوق از قلم سرفیس پن و حساسیت آن به فشار پشتیبانی خواهد کرد. همچنین، هر دو صفحه سرفیس دوئو برای مشاهده و انجام کار‌های مربوطه قابل‌استفاده خواهند بود. این قابلیت درست شبیه به رابط کاربری دو پنجره اسکچ ۳۶۰ ویندوز است.

همچنین، با توجه به اینکه نرم‌افزار اسکچ ۳۶۰ از نو به‌وسیله Xamarin Forms ساخته شده است، علاوه بر پشتیبانی از سرفیس دوئو از دستگاه‌های دیگر اندرویدی و آن‌هایی که از قلم پشتیبانی می‌کنند و همچنین دستگاه‌های iOS پشتیبانی خواهد کرد.

این نرم‌افزار شامل دو بخش جداگانه است: بخش طراحی و بخش نمای ۳۶۰ درجه. هر زمان که چیزی در بخش طراحی کشیده شود، در بخش نمای ۳۶۰ درجه قابل‌دیدن خواهد بود. همچنین مکان قلم نیز در هر دو بخش به‌طور هم‌زمان مشخص خواهد بود. در نسخه ویندوز اسکچ ۳۶۰، بخش طراحی از InkCanvas ویندوز استفاده می‌کرد که رندر و جمع‌آوری داده‌های مربوط به طراحی را آسان می‌کرد. با توجه به بازنویسی نرم‌افزار به‌وسیله Xamarin Forms، توسعه‌دهنده مجبور بوده است تا اکثر کدهای #C و Xaml را به‌منظور رندر و جمع‌آوری داده‌های ورودی بازنویسی کند چراکه نمونه مشابه InkCavas در Xamarin Forms وجود ندارد. او کدهای مشابه InkCavas را به‌وسیله SkiaSharp بازنویسی کرد تا بتواند داده‌های ورودی را رندر کند. این کدها همچنین مشابه API مربوط به UWP InkCanvas عمل می‌کند و می‌تواند باعث پشتیبانی اسکچ ۳۶۰ از قابلیت‌های زیر شود:

  • کشیدن و پاک کردن جوهر مجازی
  • حساسیت قلم به فشار
  • رنگ‌ها و ضخامت‌های مختلف قلم
  • قابلیت تغییر اندازه فضای طراحی به‌وسیله دو انگشت
  • قابلیت تعیین میزان شفافیت رنگ
  • ذخیره‌سازی داده‌های کشیده شده

توسعه‌دهنده در زمان استفاده از Xamarin Forms از جوهر مجازی با فرمت JSON استفاده کرد و همچنین تغییراتی در نسخه ویندوز داد تا بتواند علاوه بر Windows Ink از JSON نیز پشتیبانی کند. این به معنی آن است که شما می‌توانید در تلفن هوشمندتان مشغول طراحی شوید، طراحی‌تان را در OneDrive ذخیره کنید و فایل ذخیره‌شده را در نرم‌افزار اسکچ ۳۶۰ ویندوز باز کنید و به ادامه طراحی بپردازید.

مایکل همچنین متوجه شد که یک API به نام TwoPaneView که در Xamarin Forms موجود است به نرم‌افزار قابلیت استفاده آسان و هم‌زمان از دو صفحه‌نمایش را در حالت‌های افقی و عمودی می‌دهد.

Xamarin Forms به توسعه‌دهنده این امکان را داد تا اپلیکیشنی بسازد که با پلتفرم‌های مختلف سازگار است. همچنین، ابزارهای Xamarin Essentials در ایجاد قابلیت‌های مختلف این نرم‌افزار به او کمک کرد. جالب است بدانید که او بسیاری از مراحل توسعه را با کمک امولاتور سرفیس دوئو و بدون دسترسی فیزیکی به این دستگاه انجام داده است.

نمای ۳۶۰ درجه این نرم‌افزار درواقع یک کنترل WebView است که به‌وسیله Babylon.JS که یک فریمورک سه‌بعدی جاوا اسکریپت متن‌باز است، نوشته شده است. او همچنین کدهای جاوا اسکریپت و HTML مربوط به Babylon.JS را با اندکی تغییر در نسخه ویندوز استفاده کرده است.

این اپلیکیشن هم‌اکنون در گوگل پلی و برای تمامی دستگاه‌های مدرن اندرویدی قابل دریافت است. البته برخی قابلیت‌های نرم‌افزار با دستگاه‌هایی مانند سرفیس دوئو و سری گلکسی نوت سازگاری بهتری دارد. همچنین مشکلات احتمالی در نرم‌افزار وجود دارد که در به‌روزرسانی‌های آینده برطرف خواهند شد.

می‌توانید این نرم‌افزار را از این لینک دریافت کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر