حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

دوربین‌های نیکون در نقش وب‌کم‌های قدرتمند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
مدت‌ها بود که شایعاتی به گوش می‌رسید که بر اساس آن شرکت نیکون قصد داشت تا با استفاده از یک نرم‌افزار ویژه‌ امکان استفاده از دوربین‌های DSLR یا میررلس این شرکت را به وبکم های قدرتمند بدهد و پس از مدتی طولانی، این شایعات رنگ واقعیت به خود گرفتند..
 
به گزارش تک تایمز و به نقل از engadget، کمپانی نیکون سرانجام پس از مدت‌ها انتظار نرم‌افزار جدیدی را برای کاربران خود عرضه کرد که با استفاده از آن می‌توان دوربین‌های DSLR یا میررلس این کمپانی را به وبکم ها با کیفیت بسیار بالا تبدیل کرد.
 
لازم به ذکر است که سایر تولیدکنندگان بزرگ دوربین‌های حرفه‌ای در پی شیوع ویروس کرونا و افزایش تقاضا برای تماس‌های تصویری، ابزار مشابه این نرم‌افزار را در طی چند ماه گذشته به کاربران خود عرضه کردند و نیکون جزو آخرین کمپانی‌هایی بود که به این جرگه پیوست.
 
 
 
این نرم‌افزار که Webcam Utility نام دارد در حال حاضر در مرحله بتا قرار دارد و برای هر دو سیستم‌عامل‌های ویندوز 10 و مک عرضه شده است. نیکون پیشنهاد کرده است که کاربران می‌توانند از این نرم‌افزار علاوه بر انجام تماس‌های ویدئویی از دوربین میررلس یا DLSR خود برای استریم زنده نیز استفاده کنند.
 
البته پیش‌ازاین نرم‌افزارهای سوم شخصی عرضه شده بود که این کار را برای کاربران برخی از مدل‌ها انجام می‌داد اما این ابزار جدید که به‌صورت رسمی توسط کمپانی نیکون عرضه شده است، برای شمار گسترده‌تری از دوربین‌های پیشرفته این برند مورداستفاده قرار خواهد گرفت.
 
این نرم‌افزار که به‌صورت رایگان عرضه شده است هم‌اکنون از مدل‌های  Z 7II، Z 7، Z 6II، Z 6، Z 5، Z 50، D6، D5, D850، D810، D780، D750، D500، D7500، D7200، D5600، D5500، D5300 و  D3500پشتیبانی می‌کند. نیکون اظهار داشته است که این نرم‌افزار از مدل‌های آینده دوربین‌های این کمپانی نیز پشتیبانی خواهد کرد.
  بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر