خرید و اجاره ملک در ترکیه با شرکت مهاجرتی شایان

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

درحال‌حاضر کشور ترکیه شاهد افزایش فزاینده‌ی اجاره و خرید ملک و همین طور افزایش تعداد مهاجران است. البته این موضوع به هیچ وجه باعث تعجب دولت ترکیه و شهروندان آن نمی‌شود؛ دلیل این امر جذابیت بالا و حیرت انگیز بودن ترکیه است. این کشور توسط مناطق ساحلی زیبا احاطه شده و همین طور دارای آثار و مکان‌های تاریخی شگفت انگیزی است؛ این آثار و مکان های تاریخی با طبیعت شگفت‌انگیز و سرسبز درکنار آب و هوای عالی ترکیه باعث به وجود آمدن یک کشور زیبا و مناسب برای زندگی، هم برای شهروندان و هم برای توریستان و گردشگران شده است.

زندگی در ترکیه در مقایسه با اکثر کشورهای جهان بسیار هیجان انگیز است و مردم این کشور هم بسیار مهمان نواز هستند. البته برای اینکه یک زندگی آرام و خوب را در آن تجربه کنید، بهتر است که بهترین مناطق این کشور را برای اجاره یا خرید ملک در ترکیه انتخاب کنید.

آنتالیا

شهر آنتالیا یکی از شهرهایی است که این روزها توسط بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی نسبت به شهرهای دیگر ترکیه ترجیح داده می‌شود. این شهر بسیار محبوب در ساحل دریای مدیترانه واقع شده است.

در آنتالیا، فضاهای سبز و مناطق دیدنی بسیار خوبی وجود دارد که برای ایجاد اثر مثبت بر شهروندان و توریست‌های این شهر، بسیار خوب عمل می‌کند. بسیاری از مکان‌های و ساختمان‌های موجود در این شهر ازلحاظ تاریخی، باستان شناسی و معماری ارزش بسیار بالای دارند. مسجد کنگره‌‌دار، مسجد مراد پاشا، برج ساعت قدیمی و همین طور کلیسای قدیمی Kаlеісі تنها چند مورد از این آثار هستند.

در ضمن، مراکز خرید زیادی هم در آنتالیا وجود دارند که باعث می‌شوند شما بتوانید هر چیزی را که نیاز دارید، تهیه کنید.

استانبول

استانبول شناخته‌شده‌ترین و مهم‌ترین شهر ترکیه است. استانبول یک شهر مدرن است و هم مردم استانبول و هم مهاجران و توریست‌ها تمایل زیادی به زندگی کردن در آن نشان می‌دهند؛ به همین دلیل است که تعجبی ندارد که این شهر جمعیت بسیار زیادی را در خود جای داده است.

استانبول برای آن دسته از مهاجرانی که به تجارت و کارهای اقتصادی مشغول هستند، بسیار مناسب است، چرا که این شهر مرکز اقتصادی ترکیه است؛ همین ویژگی استانبول را به بهترین شهر ترکیه در نزدیکی دریای سیاه تبدیل کرده است.

آلانیا

یکی دیگر از شهرهای بر طرفدار ترکیه، آلانیا است. شهر آلانیا به دلیل داشتن رستوران‌های عالی، هتل‌های بزرگ و معروف و امکانات تفریحی زیادی که دارد، به‌عنوان یکی از مشهورترین شهرهای ترکیه شناخته می‌شود. هم مردم خود ترکیه و هم افراد خارجی، علاقه بسیار زیادی به گذراندن وقت خود در این شهر دارند. درحال‌حاضر بسیاری از مردم علاقه دارند که صاحب خانه‌ای در این شهر باشند.  

نکاتی که شما باید در هنگام اجاره ملک در ترکیه به آن‌ها دقت کنید

ممکن است برای اولین باری که شما در ترکیه وارد یک ملک می شوید که برای اجاره گذاشته شده است، با فضایی مواجه شوید که کاملا نیاز به تعمیر و نظافت داشته باشید. در ترکیه، عمدتا وظیفه تعمیر، رنگ کردن و نظافت خانه از وظایف کسی است که قرار است در آن زندگی کند.

نکته‌ای که در مورد اجاره ملک در ترکیه وجود دارد این است که شما می‌توانید پیش از اجاره ملک، حتما درباره هزینه‌های تعمیرات و نگه‌داری با صاحب خانه صحبت کنید؛ با انجام این کار می‌توانید به کاهش هزینه‌ها در ابتدای کار کمک کنید. با زود و واضح بیان کردن این مسائل می‌توانید مطمئن باشید که هیچ مشکلی در آینده وجود نخواهد داشت.

هزینه های اجاره ملک در ترکیه

لازم است بدانید که هنگام اجاره ملک در ترکیه عادی است که مبلغی معادل یک ماه اجاره آن را در ابتدا به‌عنوان سپرده و همچنین اجاره ماه اول را به صاحب خانه پرداخت کنید. در صورتی که با آژانس املاک و مستغلات کار می‌کنید، احتمالا باید پولی معادل اجاره یک ماه به‌علاوه ۱۰ درصد از اجاره سالیانه را همراه‌با مالیات بر ارزش افزوده، به‌عنوان حق الزحمه پرداخت کنید.

همچنین بهتر است مطمئن شوید که هیچ بدهی در زمینه قبض‌های پیشین وجود نداشته باشد. به خاطر داشته باشید که صادر شدن آب و برق و گاز به‌نام شما ممکن است که باعث به وجود آمدن هزینه‌هایی شود.

شرکت مهاجرتی شایان

شرکت مهاجرتی شایان، یکی از حرفه‌ای ترین شرکت‌ها در ارائه خدمات در زمینه مهاجرت به ترکیه است. ترجمه مدارک به زبان ترکی، ثبت شرکت در ترکیه و کمک به شما برای تحصیل در ترکیه تنها بخشی از خدماتی است که این شرکت به شما ارائه خواهد داد. همچنین این شرکت می‌تواند شما را در زمینه اخذ اقامت ترکیه، خرید و اجاره ملک، اخذ شهروندی یا خرید ملک در استانبول راهنمایی کرده و در انجام این امور و بسیاری از امور دیگر، به شما کمک کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر