حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

گلوری 580 شاسی بلند دیگری از دانگ فنگ در راه بازار ایران

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – طی روزهای اخیر محصول جدیدی از شرکت دانگ فنگ در حال تست در سطح شهر تهران  مشاهده شده که این موضوع نشان از عرضه احتمالی یک خودرو کراس اوور هفت نفره چینی به بازار ایران در آینده دارد.

شرکت دانگ فنگ که پیش از این با خودروهای کشنده سنگین و همچنین مدل هاچبک کراس‌اوور H30 کراس در میان مشتریان ایرانی به شهرت رسیده است، حالا قصد دارد محصول کراس اوور جدیدی را روانه بازار ایران سازد. گواه این سخن نیز تست فنی مدل گلوری ۵۸۰ در سطح خیابان‌های تهران بوده که شکار دوربین عکاسان و علاقه‌مندان شده است. ناگفته نماند چندی پیش محصول دیگری از دانگ فنگ به نام iX5 یا دیگنیتی نیز توسط گروه بهمن به طور رسمی معرفی شد که احتمالا طی ماه‌های آینده در بازار کشورمان به فروش خواهد رسید. در ادامه نگاهی به مشخصات دانگ فنگ گلوری 580 خواهیم انداخت.

دانگ فنگ گلوری 580

گلوری 580 نخستین مرتبه در سال ۲۰۱۶ به نمایش درآمد و طی سال ۲۰۱۸ یک فیس‌لیفت مختصر را تجربه کرد. همچنین نسخه فیس‌لیفت کلی آن نیز در سال ۲۰۱۹ توسط شرکت دانگ فنگ با نام 580 پرو به بازار عرضه شد که البته نمونه دیده‌شده در کشورمان از نوع فیس لیفت اول مدل ۲۰۱۸ است.

دانگ فنگ گلوری 580 از طراحی ظاهری نسبتا قابل قبولی برخوردار بوده و در صورت عرضه به بازار ایران می‌تواند رقیب مناسبی برای محصولاتی همچون چری تیگو ۷ و جک s۵ اتوماتیک باشد. طراحی داخلی این خودرو نیز چندان پیچیده نبوده و نمایی متین و خوشایند را در برابر چشمان سرنشینان قرار خواهد داد. فضای داخلی این خودرو به نحوی ترسیم شده که می‌تواند با سلیقه عامه مشتریان جور درآمده و رضایت اکثر افراد را در پی داشته باشد.

گلوری 580

گلوری ۵۸۰ از لحاظ فنی با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ و همچنین موتور ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی در بازار چین حضور دارد. حداکثر قدرت نمونه توربوشارژ برابر با ۱۵۰ اسب بخار و ۲۲۰ نیوتن متر بوده و نیروی حاصل از آن توسط یک گیربکس سی وی تی به سوی چرخ‌ها انتقال داده می‌شود. میانگین مصرف سوخت این خودرو شاسی بلند 1550 کیلوگرمی نیز حدود ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

دانگ فنگ گلوری 580

با توجه به شرایط بازار کشورمان و سطح سلایق عمومی مشتریان ایرانی، انتظار می‌رود گلوری ۵۸۰ در بازار ایران به پیشرانه توربوشارژ و گیربکس اتوماتیک سی وی تی مجهز شود. در بحث تجهیزات رفاهی ایمنی نیز هنوز اطلاعات دقیقی نسبت به امکانات نسخه ویژه بازار ایران در دسترس نیست اما احتمالا دانگ فنگ گلوری ۵۸۰ با تجهیزاتی همچون: ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک، حسگر های پارک و دوربین عقب، سانروف، کروز کنترل، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، ۴ عدد کیسه هوا و … به دست مشتریان ایرانی برسد.

دانگ فنگ گلوری ۵۸۰ در بازار چین حدود ۱۲ تا ۱۸ هزار دلار قیمت دارد و در صورت عرضه به بازار ایران می‌تواند رقیب مناسبی برای خودروهای کراس اوور چینی نظیر تیگو۷ ، تیگو۵، جک s۵ اتوماتیک و حتی نمونه‌های چند سال کارکرده کره‌ای نظیر هیوندای سانتافه یا کیا سورنتو باشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر