حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ارتقاء به MIUI 12 می‌تواند برخی گوشی‌های شیائومی را از کار بیندازد.

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

با توجه به گزارش‌های منتشرشده در اینترنت، دارندگان تلفن‌های هوشمند شیائومی، ردمی و پوکو (Poco) نباید در به‌روزرسانی فیرمور عجله کنند. هرروز گزارش‌های بیشتری مربوط به مشکلات غیرقابل‌پیش‌بینی پس از ارتقاء به MIUI 12 در اینترنت پخش می‌شود. بعضی گوشی‌ها به‌صورت دائم ریبوت می‌شوند که در بدترین موارد تنها بازگشت به تنظیمات کارخانه می‌تواند مشکل را حل کند اما این موضوع باعث پاک شدن همه اطلاعات کاربر می‌شود. همچنین، یکی از دارندگان گوشی تازه عرضه‌شده Poco X3 گزارش داد که NFC گوشی باعث مشکل در دستگاه شده است.

احتمالاً یکی از دلایل این مشکل می‌تواند اختلال نرم‌افزار خاصی در فیرمور جدید و اپراتور Airtel هند باشد. البته این موضوع قطعی نیست و فیرمور جدید می‌تواند برای کاربران دیگر نیز مشکل‌ساز باشد. ماه گذشته، پستی در صفحه پشتیبانی شیائومی منتشر شد که به توضیح این مشکل می‌پرداخت اما به‌سرعت پاک شد. البته نسخه ذخیره‌شده این صفحه هنوز در گوگل کش موجود است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که این مشکل برای دستگاه‌های دیگر این شرکت نیز به وجود آمده است. دارندگان ردمی K20 پرو، ردمی نوت ۷ پرو و ردمی نوت ۹ پرو مکس نیز چنین مشکلاتی را گزارش داده‌اند.

شیائومی اعلام کرد که کدام‌یک از گوشی‌های ارزان‌قیمتش به‌روزرسانی MIUI 12 را دریافت می‌کند

شیائومی یکی از معدود شرکت‌هایی است که به به‌روزرسانی‌های منظم توجه زیادی دارد. در حقیقت، یکی از مزایای خرید از شیائومی به‌روزرسانی‌های منظم برای دستگاه‌های این شرکت است. شیائومی حتی به دستگاه‌های قدیمی و ارزان‌قیمت خود نیز توجه دارد و برای آن‌ها نیز به‌روزرسانی‌هایی عرضه می‌کند. در برخی موارد، تلفن‌های شیائومی سه تا پنج سال پیش نیز هنوز به‌روزرسانی دریافت می‌کنند. در حال حاضر، کاربران شیائومی به‌خوبی از به‌روزرسانی MIUI 12 مطلع هستند. اکنون، بسیاری از گوشی‌های میان رده شیائومی اندروید ۱۰ را دریافت کرده‌اند. اما این موضوع در مورد گوشی‌های ارزان‌قیمت این شرکت هنوز مشخص نیست.

توجه به این نکته مهم است که شیائومی در چهار مرحله اندروید ۱۰ یا MIUI 12 را عرضه می‌کند. مرحله اول مربوط به گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت است. مرحله دوم مربوط به گوشی‌های میان رده و مرحله سوم و چهارم به گوشی‌های میان رده و پایین رده این شرکت اختصاص دارد. در حال حاضر، مرحله دوم به‌روزرسانی شیائومی تقریباً تمام شده است و مرحله سوم در شرف آغاز قرار دارد. این به معنی آن است که دستگاه‌های پایین رده شیائومی به‌زودی به‌روزرسانی اندروید ۱۰ یا MIUI 12 را دریافت خواهند کرد.

به‌روزرسانی MIUI 12

دارندگان تلفن‌های هوشمند ردمی ۸A و ردمی ۷A از اینکه نیازی به انتظار زیاد برای دریافت به‌روزرسانی جدید نیست خوشحال خواهند شد. طبق گزارش فروم شیائومی، مرحله سوم در شرف آغاز است. همان‌طور که گفته شد، مرحله سوم شامل گوشی‌های میان رده و پایین رده این کمپانی خواهد بود.

با توجه به تعداد گوشی‌های شیائومی در بازار، تعیین اینکه کدام‌یک زودتر به‌روزرسانی MIUI 12 را دریافت می‌کند بسیار دشوار است. بااین‌حال، اخیراً یکی از مدیران فروم شیائومی تأیید کرده است که ردمی ۸A به‌روزرسانی MIUI 12 را دریافت خواهد کرد. همچنین، گزارش‌ها نشان می‌دهند که نسخه پایدار این به‌روزرسانی در ماه آینده در دسترس خواهد بود. بنابراین، نسخه بتای این به‌روزرسانی احتمالاً به‌زودی عرضه خواهد شد.

ردمی ۸A و ردمی ۷A از ارزان‌ترین تلفن‌های هوشمند قابل‌خرید هستند. در آمازون، می‌توانید این گوشی‌ها را با قیمت کمتر از ۱۰۰ دلار تهیه کنید. این دو ارزان‌ترین گوشی‌های شیائومی هستند که به‌روزرسانی MIUI 12 را دریافت می‌کنند. البته مسلماً این دو دستگاه برخی ویژگی‌های موجود در پرچم‌داران را دریافت نخواهند کرد. بااین‌حال، آن‌ها نیز دارای ویژگی‌های جالبی خواهند بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر